سئو

آموزش سئو

سئو

آموزش سئو

خانم سین

  • استراتژی سایت خود را بچینید
  • دسته بندی و چینش ها را زیر نظر داشته باشید
  • محتوای مورد نیاز خود را مشخص کنید
  • به سراغ سئو تکنیکال بروید

اهمیت سئو تکنیکال (سئوی فنی)

برخی اوقات افراد و سئوکاران بسیاری، سئو فنی را نادیده می گیرند. در صورتی که سئو فنی دارای اهمیت بالایی در جذب بازدیدکنندگان و ترافیک رایگان به سمت وبسایت مورد نظر می باشد. زیرا با توجه به نکاتی که در ادامه به آن می پردازیم تا زمانی که نکات مهم تکنیکال به درستی رعایت نشود، تمام زحماتی که جهت تولید محتوا و یا طراحی تصاویر و غیره انجام شده است نادیده گرفته می شود. پس نیاز است که تمام افراد اهمیت سئو تکنیکال را جدی بگیرند.

۱۰ نکته مهم در سئو تکنیکال

نکات مهم در سئو تکنیکال را با توجه به شکل بالا مورد بررسی قرار داده و در ادامه به شرح هر یک می پردازیم:

۱-سرعت سایت

 اولین مورد مهم در سئو تکنیکال سرعت سایت است، سرعت لود سایت یک تکنیکال به حساب می آید، شاید برایتان سوال پیش آمده است چرا سرعت لود سایت تا این اندازه اهمیت دارد؟

آمارها نشان داده است هر کاربر مدت زمانی بین ۳ تا ۵ ثانیه صبر می کند تا سایت شما لود شود، در غیر اینصورت بیشتر این مدت زمان طول بکشد سایت شما را ترک می کند، مگر آنکه برند بسیار معروف و معتبری باشید.

همچنین برای افزایش سرعت لود سایت می توانید از افزونه افزایش سرعت لود متناسب با سایت خود استفاده کنید، در ویدئو آموزش سئو تکنیکال خانوم سین می توانید با انواع افزونه های افزایش سرعت لود سایت آشنا شوید.

۲-فایل robot.txt

برای محدود کردن دسترسی ربات های موتور جستجوگر به متن و محتوا استفاده می شود، شاید سوال باشد برایتان چرا محدود کنیم؟ زیرا بعضی از صفحات ما مانند ادمین، پرداخت و غیره… نیاز به ایندکس ندارد.

۳-صفحات ۴۰۴ و لینک های شکسته

زمانی که صفحه از وبسایت حذف می شود و کاربری به آن صفحه حذف شده رجوع کند و یا حتی به آن لینک بدهد با خطای ۴۰۴ مواجه می شود، حال این صفحات ۴۰۴ از جنبه سئو تکنیکال برای وبسایت بسیار مضر هستند.

بهترین راه حل برای این مسئله، استفاده از ریدایرکت کردن است که می توانید از ریدایرکت چیست کامل آن را بیاموزید و استفاده کنید تا بتوانید صفحه ۴۰۴ را به مرتبط ترین صفحه با صفحه حذف شده لینک بدهید.

۴-جلوگیری از وجود صفحات تکراری

محتوای تکراری یکی از مواردی است که در سئو تکنیکال به آن تذکر داده می شود و همواره تاکید بر این است تا در وبسایت محتوای تکراری نباشد.

گاهی وبسایت های فروش محصولات اینترنتی با این مسئله روبه رو می شوند که گوگل وجود صفحات تکراری را نادیده نمی گیرد، چاره چیست؟

گوگل برای این مسئله تکراری نبودن محتوا تگ کنونیکال را پیشنهاد داده است که در مطالب بعدی به توضیح آن می پردازیم، بوسیله این تگ می توان مشکل تکراری بودن صفحات را برای گوگل حل کرد.

۵-امنیت سایت! SSL

یکی از نکات بسیار مهم در سئو تکنیکال که این سال ها گوگول بسیار بر روی آن حساسیت های خاصی شان داده است SSL حفاظت از امنیت اطلاعات کاربران می باشد.

در صورتی که شما از SSL استفاده نکرده باشید هنگام ورود کاربران به سایت شما گوگل با پیام سایت ناامن (unsafe site) است به کاربران برای ورود به سایت هشدار می دهد که این مسئله از نظر سئو تکنیکال برای سایت کاهش رتبه دارد.

SSL همان علتی است که باعث می شود وب سایت خانوم سین را به جای اینکه مانند خیلی از سایت های ناامن با http ببینیم اما بخاطر ایمن بودن سایت با https نمایش داده می شود.

۶-سایت مپ

یکی دیگر از نکات مهم در سئو تکنیکال سایت مپ می باشد، سایت مپ فایلی است که از طریق آن لیست تمام صفحات وبسایت را به موتور جستجو معرفی می کنیم، یکی از دلایل ایندکس نشدن سایت شما سایت مپ اشتباه است.

همانطور که می دانیم ربات های موتور جستجو پیوسته در حال بررسی سایت مپ، سایت هستند، بنابراین نیاز است تا سایت مپ درست دقیق و به روز برای سایت خود تهیه کنید تا بتوانید شانس بیشتری برای ایندکس شدن صفحات سایت خود داشته باشید.

۷-اسکیما مارک آپ

ابتدا لازم است تا این نکته را یادآور شویم که اسکیما مارک آپ برای سئو تکنیکال جزو عملیات ضروری نمی باشد اما اگر به دنبال بهبود رتبه سایت و ارتیاط برقرار کردن کاربر با سایت خود هستید بهتر است از آن استفاده کنید.

اسکیما کدهایی هستند که ابتدای کدهای قالب قرار میگیرند و کاربران قابلیت دیدن این کدها را ندارند اما این کدها برای موتور جستجو قابل درک است و برای موتور جستجو توضیح می دهد که آن صفحه سایت شما دارای چه اطلاعاتی است تا ربات ها بتوانند آن را بهتر درک کنند و به سئو تکنیکال کمک شود.

در ویدئو آموزشی سئو تکنیکال خانوم سین تمامی مراحل به صورت عملی قدم به قدم برای اسکیما مارک آپ کردن یک صفحه از وبسایت انجام شده است.

۸-ساختارمند کردن آدرس صفحه ها

سعی کنید آدرس صفحات سایت شما از ساختار مشخصی پیروی کند و می توانید همان ابتدای شروع به کار با وبسایت خود تنظیمات URL خود را تنظیم کرده و فراموش نکنید دیده شدن سایت شما از همین URL می تواند شروع شود.

۹-لینک‌های بردکرامب (Breadcrumbs)

زمانی که وارد چند صفحه بصورت متوالی در یک وبسایت شده اید را به خاطر بیاورید، لینک های بردکرامب دقیقا همان سیر را به ما نشان می دهند، که می توانیم به عقب برویم و متوجه بشویم در کدام قسمت از سایت هستیم.

لینک های بردکرامب را می توان بعنوان لینک سازی داخلی نیز در نظر گرفت، پس بردکرامب می تواند یک تیر و دو نشان باشد، لینک سازی داخلی و سئو تکنیکال را به همراه دارد.

۱۰-قالب ریسپانسیو و متناسب با موبایل

امروزه قالب ریسپانسیو و متناسب با موبایل یکی از ضروریات برای وب سایت ها می باشد زیرا اکثریت افراد ترجیح می دهند تا وب سایت ها را با گوشی های هوشمند خود مشاهده کنند پس این مساله از نکات بسیار مهم در سئو تکنیکال است.

لازم است بدانید گوگل نیز به این مساله بسیار حساس است و سایت هایی را که قالب ریسپانسیو نداشته باشد را به کاربران نشان نمی دهد و یا در رتبه های بسیار پایین تری می گذارد.

برای اطلاعات بیشتر درباره خانم سین با ما در ارتباط باشید. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد