سئو

آموزش سئو

سئو

آموزش سئو

اصول کامنت مارکتینگ

کامنت مارکتینگ چیست و چرا نباید آن را دست‌کم بگیرید؟

کامنت‌، یکی از دوستانه‌ترین راه‌های برقراری ارتباط با مخاطبان به‌شمار می‌رود و همین موضوع نیز باعث شده است تا یکی از موثرترین استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال، بر مبنای استفاده از همین فرصت شکل بگیرد. کامنت مارکتینگ (Comment Marketing) یا همان بازاریابی دیدگاه، یک استراتژی بسیار دوستانه و موثر است که در آن، از کامنت‌گذاری در پلتفرم‌های مختلف، در راستای بازاریابی و تبلیغات استفاده می‌شود. این روش، علاوه بر اینکه قدرت و اقتدار بسیار خوبی برای صاحبان مشاغل به‌همراه می‌آورد، سبب شکل‌گیری اعتماد و احترام متقابل بین کسب‌وکارها و مخاطبان نیز خواهد شد و این یعنی مسیری مطمئن و بدون حاشیه برای رسیدن به موفقیت!

این استراتژی‌، سالیان سال است که در دنیای دیجیتال مارکتینگ و حوزه‌ی تبلیغات وجود دارد و یک روش قدیمی در این عرصه به‌شمار می‌رود؛ اما تغییرات صورت گرفته در الگوریتم‌های گوگل و شبکه‌های اجتماعی باعث شده است تا نام کامنت مارکتینگ، دوباره بر سر زبان‌ها بیفتد و این روش، مورد توجه بازاریابان و صاحبان مشاغل قرار گیرد. بازاریابی دیدگاه، پست شما را، چه در دنیای وب و چه در شبکه‌های اجتماعی مختلف، زنده نگه می‌دارد و این موضوع تاثیر بسیار زیادی در جلب توجه الگوریتم‌های پلتفرم مورد استفاده‌ی شما دارد.

دو روی سکه‌ی کامنت مارکتینگ را بشناسید

حالا که با کامنت مارکتینگ و تاثیر آن در موفقیت‌تان آشنا شده‌اید، وقت آن است که با جنبه‌های مختلف بازاریابی دیگاه نیز آشنا شوید و دو روی سکه‌ی این استراتژی را بشناسید. در حالت کلی، بازاریابی مبتنی بر دیدگاه، دو شیوه‌ی مختلف دارد که هر یک از شیوه‌ها نیز با اهداف مشخصی انجام می‌شوند. شیوه‌ یا جنبه‌ی اول کامنت مارکتینگ این است که شما برای گرفتن بک‌لینک و برندسازی، اقدام به گذاشتن کامنت در سایت‌های مختلف می‌کنید؛ به‌ عنوان مثال، می‌توانید در یکی از وب‌سایت‌های اشتراک ویدیو UGC مانند آپارات، کامنتی مرتبط با کسب‌وکار خود بگذارید و به پیج یا وب‌سایت خود لینک بدهید.

 

جنبه‌ی دوم بازاریابی دیدگاه زمانی اتفاق می‌افتد که شما سعی دارید تا با استفاده از روش‌ها و استراتژی‌های مختلف، مخاطبان خود را به درج کامنت در زیر پست‌های شبکه‌های اجتماعی یا بلاگ‌های وب‌سایت‌تان، تشویق کنید. این روش، با هدف قراردادن سئوی داخلی وب‌سایت شما، قدرت آن را به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌دهد. راه‌های مختلفی برای تشویق مخاطبان به گذاشتن کامنت وجود دارند که سه نمونه از مهم‌ترین آن‌ها را در ادامه معرفی می‌کنیم:

  • محتوایی تولید کنید که علاوه بر هدفمند بودن، ارزش نیز داشته باشد. این‌ کار باعث می‌شود تا مخاطبان، بدون اینکه شما از آن‌ها بخواهید، اقدام به گذاشتن کامنت برای پست یا بلاگ شما کنند.
  • دومین موضوعی که برای ترغیب مخاطبان برای گذاشتن کامنت باید در نظر داشته باشید، صبوربودن در مقابل انتقادات است. به خاطر داشته باشید که عکس‌العمل تند شما در مقابل انتقادات، بزرگ‌ترین مانع مخاطبان برای گذاشتن کامنت است و آنان را از فکر برقراری تعامل با شما منصرف خواهد کرد.
  • روش بسیار موثر دیگری که با استفاده از آن می‌توانید تعداد کامنت‌های درج شده زیر پست‌های خود را افزایش دهید، درخواست مستقیم از مخاطبان است. برای این‌کار می‌توانید از طرح سوال یا نشان‌دادن تمایل خود برای مطلع‌شدن از نظرات کاربران خود استفاده کنید.

 

اصول کامنت مارکتینگ؛ ۵ پله تا حرفه‌ای‌شدن!

کامنت مارکتینگ نیز درست مانند تمامی اقدامات دیگری که در تبلیغات و بازاریابی دیجیتال انجام می‌شود، دارای اصول و قواعد خاصی است که اگر از آن‌ها پیروی کنید، بدون شک به نتیجه‌ی دلخواه خود خواهید رسید. در این قسمت، ۵ تکنیک موثر در کامنت مارکتینگ را که توسط حرفه‌ای‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند به شما آموزش می‌دهیم تا با استفاده از آن‌ها بتوانید بازاریابی دیدگاه را به اصولی‌ترین شکل ممکن انجام دهید:

  • هدف مشخصی را برای خود انتخاب کنید

داشتن هدف مشخص و البته درست، اولین و مهم‌ترین نکته‌ای است که در کامنت مارکتینگ باید به آن توجه داشته باشید. اینکه شما می‌خواهید ترافیک وب‌سایت خود را افزایش دهید، به برندسازی فکر می‌کنید یا قصد برقراری ارتباط با مدیران وب را دارید، همگی در استراتژی شما در بازاریابی دیدگاه و شیوه‌ای که انتخاب می‌کنید تاثیرگذار هستند؛ بنابراین قبل از اینکه آستین‌ها را بالا بزنید و کامنت مارکتینگ را در لیست برنامه‌های خود قرار دهید، هدف‌تان را مشخص کنید.

  • به دنبال سایت‌هایی با رتبه‌ی بالا باشید

سایت‌هایی که در رتبه‌های بالای گوگل قرار دارند، بهترین جا برای انجام کامنت مارکتینگ به‌شمار می‌روند. شما می‌توانید کلمات کلیدی خود را مشخص کنید و به سراغ سایت‌هایی که در این کلمات صاحب رتبه هستند بروید؛ سایت‌هایی مانند آپارات که بازدید بالایی دارند و حوزه‌ی فعالیت آن‌ها نیز گسترده است، مثال‌های بسیار خوبی در این زمینه به حساب می‌آیند.

  • محتوای باارزش تولید کنید

اگر به‌دنبال گرفتن کامنت از مخاطبان خود هستید، حتما روی تولید محتوای باکیفیت و باارزش تمرکز کنید؛ البته این موضوع را نیز به‌خاطر بسپارید که پست‌های چالش‌برانگیز که با موضوعات داغ روز نیز در ارتباط هستند، همیشه نظر مخاطبان را به خود جلب و آن‌ها را برای مشارکت از طریق کامنت، ترغیب می‌کنند.

  • مختصر و مفید بنویسید

زمانی که نگاه شما به کامنت مارکتینگ، تبلیغات از طریق درج نظر زیر پست‌های دیگران است، استفاده از کامنت‌های کوتاه و مختصر، اهمیت بسیار بالایی پیدا می‌کند؛ این موضوع، درست برعکس موقعیت‌هایی است که شما قصد گرفتن کامنت برای پست‌های خود را دارید و باید به‌دنبال تولید یک محتوای بلند باشید که از نظر سئو نیز استاندارد است.

  • راه ارتباطی را فراموش نکنید

وقتی به سراغ تبلیغات در کامنت‌های صفحات دیگران می‌روید، حتما باید یک راه ارتباطی مانند شماره تماس، ایمیل و…، برای کاربرانی که قصد برقراری ارتباط با شما دارند، ذکر کنید.

اگر بخواهیم مطالب گفته شده در این مقاله را در یک جمله خلاصه کنیم، باید بگوییم که ایمیل مارکتینگ، در واقع استفاده‌ی حرفه‌ای از نظرات کاربران در بازاریابی است که این استفاده، علاوه بر شما، فایده و ارزشی را نیز برای خود این افراد ایجاد می‌کند. تکنیک‌های معرفی شده در این نوشتار را به‌ خاطر بسپارید و با استفاده از آن‌ها در حوزه‌ی بازاریابی دیجیتال، حرفه‌ای و موفق رقابت کنید.

برای آموزش بیشتر کامنت مارکتینگ با ما در ارتباط باشید.

سئو محلی چیست؟

سئو محلی بسیار تحت تاثیر بازاریابی آنلاین محلی است. سئوی محلی باعث ترویج کسب و کار برای مشتریان محلی بوده و باعث شده دقیقا مشتریان محلی بتوانند براحتی کسب و کار شما را پیدا نمایند.

موتورهای جستجو سرویس هایی جهت سئو محلی ارائه می نمایند و باعث شده میلیون ها مشتری همه روزه بتوانند کسب و کارهای محلی خود را براحتی پیدا نمایند.

10 دلیلی که سئو محلی باعث شده جذب مشتریان جدید به کسب و کارها بیشتر شود:

1- بطور متوسط 64 درصد مشتریان محلی در اینترنت بدنبال کسب و کارهای جدید هستند

2- تعداد جستجوی های محلی طی این چند ساله حدود 58 درصد رشد داشته است.

3- جستجوی محلی بسیار هدفمند و سریع می باشد.

4- درصد زیادی از جستجوهای محلی تبدیل به مشتری می شوند.

5- گوشی های هوشمند که از اینترنت استفاده می نمایند دائما در حال اضافه شدن هستند.

6- بازگشت سرمایه در سئو محلی در مقایسه با سایر روش های تبلیغات محلی، بسیار سریعتر است.

7- تنها 10 درصد از کسب و کارها محل خود را در Google place ثبت کرده اند.

8- بسیاری از فرصت های کسب و کار محلی رایگان هستند.

9- حدودا خوانندگان روز نامه های محلی بین 40 تا 80درصد افت داشته اند.

10- حدود 70درصد از مشتریان به کسب و کارهای محلی اعتماد دارند.

تا به حال شده که بخواهید در گوگل نزدیکترین رستوران محل زندگی خود را پیدا کنید. همانطور که می دانید گوگل در سئو محلی خود این امکان را به شما می دهد که وب سایت شما بسته به مکانی که کاربر عبارت مورد نظر را جستجو می کند، در نتایج گوگل نشان داده شود. برای مثال شما رستوران تهران را در گوگل جستجو کنید، بسته به IP شما که در کدام کشور هستید و عبارت را جستجو کرده اید، گوگل از تکنیک سئو محلی خود استفاده می کند و نزدیک ترین رستوران به محل زندگی را نشان می دهد. حتی ممکن است که بعضی از رستورانها وب سایت نیز داشته باشند و در این کلمه کلیدی قوی باشند که گوگل آنها را به شما نشان می دهد. همچنین در قسمت نقشه گوگل نیز نزدیک ترین رستوران های ثبت شده به شما نشان داده خواهد شد.

اما چگونه در رتبه بالای سئو محلی گوگل قرار بگیریم؟

براساس شکل زیر عاملهای موفقیت در سئو محلی عبارتند از:

عبارت های درون صفحه مانند NAP( نام، آدرس و شماره تلفن)، متا تگ های بهینه شده و مالکیت دامنه مهمترین عاملهای موفقیت در سئو محلی یا همان جستجوی محلی است.

اما چه کارهایی بهتر است انجام دهیم که باعث افزایش سئو سایت محلی شود:

  1. لیست کسب و کار من در گوگل را تایید کنید
  2. کسب و کار من در گوگل، باعث ارتباط کسب وکار شما با مشتریان می گردد. شما برای اینکار لازم است که به صفحه کسب وکار من در گوگل بروید و اطلاعات وب سایت خود را ارسال نمایید. سپس منتظر باشید تا گوگل برای شما یک تاییده ارسال نماید. البته این تاییده ممکن است حدود 1 تا 2 هفته طول بکشد.هنگامی حساب شما تایید شد، از درست بودن آدرس و نام و تلفن مطمئن شوید و سپس به گروه مرتبط با کاری خود را انتخاب کنید و بقیه اطلاعات درخواستی را به درستی تکمیل نمایید.

    2. اطلاعات تماس خود در تمامی بخش های صفحه بررسی کنید

    اطلاعات تماس تمامی شعبه های خود را به دقت بررسی کنید و مطمئن شوید که این اطلاعات در تمامی صفحاتی که ارائه می شود به درستی نشان داده می شود.همچنین تمامی بخش های صفحه را بررسی کنید که این اطلاعات کامل نشان داده می شود.

    3. نقشه گوگل را در وب سایت خود قرار دهید.

    توصیه می شود که از نقشه گوگل در وب سایت خود استفاده کنید. بهترین مکان برای استفاده از نقشه گوگل، صفحه ارتباط با ما یا پایین صفحه می باشد.

    4. از تگ های گوگل برای نشان دادن موقعیت کسب وکار خود استفاده کنید

    اگر موقعیت کاری شما خیلی خاص است، بهتر است که از تگ های گوگل برای نشان دادن آن استفاده کنید.ابزارهای زیادی برای وجود دارند که این تگها را به صورت آنلاین تولید کنید. این تگها به گوگل در پیدا کردن مکان شما کمک می کند و باعث بهبود سئوسایت شما و یا بعبارتی بهبود سئو محلی می گردد.

    5. درخواست اسنیپت های باارزش مرتبط با کسب وکار

    اسنیپت های زیادی وجود دارند که به گوگل کمک می کند تا بهتر بتواند محتوای وب سایت شما را درک نماید و باعث می شود که وب سایت شما در نتایج جستجوی محلی بهتر نشان داده شود که باعث بهبود سئوسایت محلی می گردد.

    6. بهینه سازی متا تگ ها و محتوای برای افزایش سئو سایت

    در خصوص انواع متا تگ گوگل و تولید محتوای ناب صحبتها و مقاله های زیادی نوشته شده است. یکی از بهترین و ارزانترین راه های برای افزایش سریع و قابل اطمینان سئوسایت، بهینه سازی متاتگ ها و تولید محتوای با استراتژی خاص می باشد.

    7. برای هر موقعیت و شعبه کسب وکار خود یک صفحه جدا طراحی کنید

    اگر کسب و کار دارای چند شعبه است، بهتر است که برای شعبه یک صفحه جدا البته به صورت زیر دامنه طراحی کنید. برای مثال آموزشگاه زبان سئوکار دارای چندین شعبه در تهران است. آدرس اصلی به صورت https://seokar.com است، برای شعبه مرکز تهران بهتر یک صفحه مجزا به صورت زیر پوشه https://seokar.com/centerbranch طراحی کنید. فقط مهمترین نکته ای که باید در نظر بگیرید، برای اینکه بتوانید سئوسایت خود بهبود بخشید بهتر برای هر صفحه تکنیک های سئو را جداگانه به کار ببرید و محتوای خاص برای صفحه یا همان شعبه های تولید کنید.

    8. سایت خود را در دایرکتوری محلی ثبت کنید

    دایرکتورهای محلی بهترین مکان برای ثبت کسب و کار شما و بهبود سئو سایتتان می باشد. دایرکتورهای محلی زیادی به صورت آنلاین و غیرآنلاین وجود دارد. این دایرکتورهای به شما این امکان را می دهد که بتوانید با استفاده کلمات کلیدی مرتبط کسب و کار خود را معرفی کنید تا بهتر در نتایج جستجو گوگل نشان داده شوید.

    9. از کاربران و مشتریان خود بخواهید نظرشان در مورد محصولات و خدمات شما بنویسند

    یکی از بهترین راه های درگیر کردن کاربران با وب سایت تان این است که از آنها بخواهید حتما نظر خود را در مورد کالا و خدماتتان بنویسند. با اینکار آنها همیشه درگیر بحث و نظر در وب سایت شما هستند و درصد استفاده از کلمات کلیدی نیز افزایش پیدا می کند. البته برای درگیر کردن آنها باید استراتژی های خاصی به کار ببرید.

    10. شبکه های اجتماعی خود را دریابید.

    بهترین و ارزان ترین راه نیز استفاده از شبکه های اجتماعی است. برای موفقیت، استراتژی های شبکه های اجتماعی زیادی وجود دارد که بهتر است آنها را مطالعه کنید فقط مهمترین نکته این است که باید هر روز این شبکه ها را به روز نگه دارید.

    منابع:
    local seo rank
    local seo
    local seo check list
    local seo guide

    سوالات متداول

    تفاوت سئو محلی با بهینه سازی یا سئو سایت در چیست؟

    در حالی که سئو سایت بر روی بهبود بازدید سایت در مقیاس جهانی تمرکز دارد، سئوی محلی تمرکز بر دیده شدن کسب و کار شما در مقیاس کوچکتر و محلی دارد. استراتژیهای این دو روش بهینه سازی بسیار مشابه هم است.

    اهمیت سئو محلی در چیست؟

    سئوی محلی به کسب و کار شما کمک شایانی می نماید، حتی اگر وب ‌سایت نداشته باشید. سئو محلی به جذب ترافیک بیشتر به محل شما کمک می‌کند و احتمالاً نرخ تبدیل بالایی نیز به شما ارائه می دهد.

    سئو محلی چیست؟

    سئوی محلی یک تکنیک بازاریابی است که شامل بهینه سازی کسب و کار شما برای بهتر دیده شدن در نتایج جستجوی محلی است.


بیشتر بخوانید: سئو محلی چیست؟

سئو محلی چیست؟

سئو محلی بسیار تحت تاثیر بازاریابی آنلاین محلی است. سئوی محلی باعث ترویج کسب و کار برای مشتریان محلی بوده و باعث شده دقیقا مشتریان محلی بتوانند براحتی کسب و کار شما را پیدا نمایند.

موتورهای جستجو سرویس هایی جهت سئو محلی ارائه می نمایند و باعث شده میلیون ها مشتری همه روزه بتوانند کسب و کارهای محلی خود را براحتی پیدا نمایند.

10 دلیلی که سئو محلی باعث شده جذب مشتریان جدید به کسب و کارها بیشتر شود:

1- بطور متوسط 64 درصد مشتریان محلی در اینترنت بدنبال کسب و کارهای جدید هستند

2- تعداد جستجوی های محلی طی این چند ساله حدود 58 درصد رشد داشته است.

3- جستجوی محلی بسیار هدفمند و سریع می باشد.

4- درصد زیادی از جستجوهای محلی تبدیل به مشتری می شوند.

5- گوشی های هوشمند که از اینترنت استفاده می نمایند دائما در حال اضافه شدن هستند.

6- بازگشت سرمایه در سئو محلی در مقایسه با سایر روش های تبلیغات محلی، بسیار سریعتر است.

7- تنها 10 درصد از کسب و کارها محل خود را در Google place ثبت کرده اند.

8- بسیاری از فرصت های کسب و کار محلی رایگان هستند.

9- حدودا  خوانندگان روز نامه های محلی بین 40 تا 80درصد افت داشته اند.

10- حدود 70درصد از مشتریان به کسب و کارهای محلی اعتماد دارند.

 تا به حال شده که بخواهید در گوگل نزدیکترین رستوران محل زندگی خود را پیدا کنید. همانطور که می دانید گوگل در سئو محلی خود این امکان را به شما می دهد که وب سایت شما بسته به مکانی که کاربر عبارت مورد نظر را جستجو می کند، در نتایج گوگل نشان داده شود. برای مثال شما رستوران تهران را در گوگل جستجو کنید، بسته به IP  شما که در کدام کشور هستید و عبارت را جستجو کرده اید، گوگل از تکنیک سئو محلی خود استفاده می کند و نزدیک ترین رستوران به محل زندگی را نشان می دهد. حتی ممکن است که بعضی از رستورانها وب سایت نیز داشته باشند و در این کلمه کلیدی قوی باشند که گوگل آنها را به شما نشان می دهد. همچنین در قسمت نقشه گوگل نیز نزدیک ترین رستوران های ثبت شده به شما نشان داده خواهد شد.

اما چگونه در رتبه بالای سئو محلی گوگل قرار بگیریم؟

براساس شکل زیر عاملهای موفقیت در سئو محلی عبارتند از:

عبارت های  درون صفحه مانند NAP( نام، آدرس و شماره تلفن)، متا تگ های بهینه شده و مالکیت دامنه مهمترین عاملهای موفقیت در سئو محلی یا همان جستجوی محلی است.

 اما چه کارهایی بهتر است انجام دهیم که باعث افزایش سئو سایت محلی شود:

  1. لیست کسب و کار من در گوگل را تایید کنید
  2. کسب و کار من در گوگل، باعث ارتباط کسب وکار شما با مشتریان می گردد. شما برای اینکار لازم است که به صفحه کسب وکار من در گوگل  بروید و اطلاعات وب سایت خود را ارسال نمایید. سپس منتظر باشید تا گوگل برای شما یک تاییده ارسال نماید. البته این تاییده ممکن است حدود 1 تا 2 هفته طول بکشد.هنگامی حساب شما تایید شد، از درست بودن آدرس و نام و تلفن مطمئن شوید و سپس به گروه مرتبط با کاری خود را انتخاب کنید و بقیه اطلاعات درخواستی را به درستی تکمیل نمایید.

    2. اطلاعات تماس خود در تمامی بخش های صفحه بررسی کنید

    اطلاعات تماس تمامی شعبه های خود را به دقت بررسی کنید و مطمئن شوید که این اطلاعات در تمامی صفحاتی که ارائه می شود به درستی نشان داده می شود.همچنین تمامی بخش های صفحه را بررسی کنید که این اطلاعات کامل نشان داده می شود.

    3. نقشه گوگل را در وب سایت خود قرار دهید.

    توصیه می شود که از نقشه گوگل در وب سایت خود استفاده کنید. بهترین مکان برای استفاده از نقشه گوگل، صفحه ارتباط با ما یا پایین صفحه می باشد.

    4. از تگ های گوگل برای نشان دادن موقعیت کسب وکار خود استفاده کنید

    اگر موقعیت کاری شما خیلی خاص است، بهتر است که از تگ های گوگل برای نشان دادن آن استفاده کنید.ابزارهای زیادی برای وجود دارند که این تگها را به صورت آنلاین تولید کنید. این تگها به گوگل در پیدا کردن مکان شما کمک می کند و باعث بهبود سئوسایت شما و یا بعبارتی بهبود سئو محلی می گردد.

    5. درخواست اسنیپت های باارزش مرتبط با کسب وکار

    اسنیپت های زیادی وجود دارند که به گوگل کمک می کند تا بهتر بتواند محتوای وب سایت شما را درک نماید و باعث می شود که وب سایت شما در نتایج جستجوی محلی بهتر نشان داده شود که باعث بهبود سئوسایت محلی می گردد.

    6. بهینه سازی متا تگ ها و محتوای برای افزایش سئو سایت

    در خصوص انواع متا تگ گوگل و تولید محتوای ناب صحبتها و مقاله های زیادی نوشته شده است. یکی از بهترین و ارزانترین راه های برای افزایش سریع و قابل اطمینان سئوسایت، بهینه سازی متاتگ ها و تولید محتوای با استراتژی خاص می باشد.

    7. برای هر موقعیت و شعبه کسب وکار خود یک صفحه جدا طراحی کنید

    اگر کسب و کار دارای چند شعبه است، بهتر است که برای شعبه یک صفحه جدا البته به صورت زیر دامنه طراحی کنید. برای مثال آموزشگاه زبان سئوکار دارای چندین شعبه در تهران است. آدرس اصلی به صورت https://seokar.com است، برای شعبه مرکز تهران بهتر یک صفحه مجزا به صورت زیر پوشه https://seokar.com/centerbranch طراحی کنید. فقط مهمترین نکته ای که باید در نظر بگیرید، برای اینکه بتوانید سئوسایت خود بهبود بخشید بهتر برای هر صفحه تکنیک های سئو را جداگانه به کار ببرید و محتوای خاص برای صفحه یا همان شعبه های تولید کنید.

    8. سایت خود را در دایرکتوری محلی ثبت کنید

     دایرکتورهای محلی بهترین مکان برای ثبت کسب و کار شما و بهبود سئو سایتتان می باشد. دایرکتورهای محلی زیادی به صورت آنلاین و غیرآنلاین وجود دارد.  این دایرکتورهای به شما این امکان را می دهد که بتوانید با استفاده کلمات کلیدی مرتبط کسب و کار خود را معرفی کنید تا بهتر در نتایج جستجو گوگل نشان داده شوید.

    9. از کاربران و مشتریان خود بخواهید نظرشان در مورد محصولات و خدمات شما بنویسند

    یکی از بهترین راه های درگیر کردن کاربران با وب سایت تان این است که از آنها بخواهید حتما نظر خود را در مورد کالا و خدماتتان بنویسند. با اینکار آنها همیشه درگیر بحث و نظر در وب سایت شما هستند و درصد استفاده از کلمات کلیدی نیز افزایش پیدا می کند. البته برای درگیر کردن آنها باید استراتژی های خاصی به کار ببرید.

    10. شبکه های اجتماعی خود را دریابید.

    بهترین و  ارزان ترین راه  نیز استفاده از شبکه های اجتماعی است. برای موفقیت، استراتژی های شبکه های اجتماعی زیادی وجود دارد که بهتر است آنها را مطالعه کنید فقط مهمترین نکته این است که باید هر روز این شبکه ها را به روز نگه دارید.

    منابع:
    local seo rank
    local seo
    local seo check list
    local seo guide

    سوالات متداول

    تفاوت سئو محلی با بهینه سازی یا سئو سایت در چیست؟

    در حالی که سئو سایت بر روی بهبود بازدید سایت در مقیاس جهانی تمرکز دارد، سئوی محلی تمرکز بر دیده شدن کسب و کار شما در مقیاس کوچکتر و محلی دارد. استراتژیهای این دو روش بهینه سازی بسیار مشابه هم است.

    اهمیت سئو محلی در چیست؟

    سئوی محلی به کسب و کار شما کمک شایانی می نماید، حتی اگر وب ‌سایت نداشته باشید. سئو محلی به جذب ترافیک بیشتر به محل شما کمک می‌کند و احتمالاً نرخ تبدیل بالایی نیز به شما ارائه می دهد.

    سئو محلی چیست؟

    سئوی محلی یک تکنیک بازاریابی است که شامل بهینه سازی کسب و کار شما برای بهتر دیده شدن در نتایج جستجوی محلی است.

چگونه سئو کار شویم؟

صنعت بازاریابی آنلاین یا همان دیجیتال مارکتینگ روز به روز بیشتر رشد می‌کنند و مشاغلی که در این صنعت معرفی می‌شوند، در میان مشاغلی هستند که در آینده نیاز به آنها بیشتر خواهد شد. همه ما این را می‌دانیم که خرید آنلاین و همچنین خدمات آنلاین جزئی از روزمره ما شده‌اند و وب‌سایت‌ها برای اینکه از رقبای خود در این حوزه عقب نیفتند، به دنبال افراد حرفه‌ای می‌گردند تا بتوانند به خوبی وب‌سایت‌های خود را در میان رقبا برجسته کنند.

در حال حاضر، بیش از ۱ میلیارد وب‌سایت وجود دارد و هر یک از آنها برای اینکه در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) باشند، نیاز به فعالیت‌ها و کارهایی خاص دارند. این امر یادگیری بهینه سازی موتور جستجو را به یک مجموعه مهارت جذاب و راهی عالی برای کسب جایگاه مناسب در بازار کار تبدیل کرده است.

آنچه در این مقاله می‌آید مروری است بر کار یک کارشناس سئو، مزایای تبدیل شدن به متخصص سئو، مسیر شغلی در سئوکار شدن و اینکه چرا آموزش و یادگیری عملی به شما کمک می‌کند در این صنعت رو به رشد از دیگر رقبا برتری داشته باشید.

سئو (SEO) چیست؟

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) علمی است که باعث افزایش ترافیک ارگانیک از موتور‌های جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ می‌شود و با کمک این علم است که می‌توان کاربران بیشتری را به سمت وب‌سایت هدایت کرد. به زبان ساده، سئو به معنای بهبود سایت برای دیده شدن آن در جستجوهای مرتبط با جستجوی کاربر در موتورهای جستجو است. زمانی که وب‌سایت شما در نتایج جستجو در صفحات نخست گوگل باشد، می‌توانید مشتریان بیشتری را به سمت خود هدایت کنید و در نهایت از آنها کسب درآمد بیشتری داشته باشید. هدف بسیاری از کسب و کارها و همچنین مدیران وب سایت ها این است که بتوانند در کلماتی که آنها سرچ می‌کنند در صفحه اول نتایج جستجو باشند.

در واقع این هدف باعث می‌شود که یک وب‌سایت بر روی کلمه کلیدی اصلی و مهم خود (به عنوان مثال تست mbti) در صفحه یک نتایج جستجو باشد و این در نهایت باعث افزایش کلیک ارگانیک و جذب کاربر بیشتر می‌شود.

سرچ کاربر، رسیدن به وب‌سایت شما روی آن کلمه‌ای که سرچ کرده و در نهایت کلیک بر روی وب‌سایت شما، درست همان هدفی است که تمام کارفرمایان و شرکت‌ها به دنبال آن هستند و همین جا است که نام سئو و کارشناس سئو (یا اصطلاحاً سئوکار) بیشتر از هر چیز دیگری شنیده می‌شود.

 

سئو چه کار می‌کند؟

برای اینکه بتوانید وب‌سایت خود و صفحات آن را بهینه کنید، ابتدا باید از نحوه کار موتورهای جستجو درک درستی پیدا کنید. در واقع این موتورهای جستجو هستند که محتوای وب‌سایت شما را بررسی می‌کنند و آن را به مخاطب درست نشان می‌دهند.

عوامل متعددی وجود دارد که موتورهای جستجو از آنها برای تجزیه و تحلیل و تعیین ارتباط یک وب‌سایت با کلمه‌ای که کاربر جستجو کرده، استفاده می‌کنند. گوگل اغلب این موارد را فاش نمی‌کند، اما با این حال افراد حرفه‌ای در این حوزه به دنبال این فاکتورها می‌روند و از آنها برای بهینه سازی وب‌سایت‌ها استفاده می‌کنند. یک متخصص سئو باید از فاکتورهای مهم در رتبه بندی صفحات وب،‌ آگاه باشد و موارد زیر برخی از مهم‌ترین فاکتورها در رتبه بندی وب‌سایت‌ها می‌باشد:

  • سن دامنه، URL و آتوریتی آن
  • لینک‌ها
  • بهینه سازی وب‌سایت در نسخه موبایل
  • محتوای بهینه شده و با کیفیت
  • سرعت لود صفحات (از جمله سرعت صفحات وب‌سایت در نسخه تلفن همراه)
  • در دسترس بودن و همچنین امنیت سایت
  • تعامل کاربران در شبکه‌های اجتماعی هر وب‌سایت
  • سئو تکنیکال
  • تجربه کاربری

رتبه بندی وب‌سایت یعنی اینکه وب‌سایت شما در هنگام سرچ کاربر در مورد کلمه‌ای، در اولین صفحه‌ی نتایج جستجو باشد و شما به آن در همان صفحه اول و در رتبه‌های بالای صفحه دسترسی داشته باشید. در واقعی وب‌سایتی می‌تواند این رتبه را به دست آورد که عوامل بالا در آنها رعایت شود و همچنین سئوکار آن از به‌روزترین روش‌ها برای بهینه سازی سایت استفاده کند. موتورهای جستجو به طور کلی هنگام رتبه بندی یک وب‌سایت سه مرحله زیر را دنبال می‌کنند:

 

۱- کرال کردن

تمام موتورهای جستجو ربات‌هایی دارند که کار آنها کرال کردن (Crawling) و یا همان اسکن کردن وب‌سایت‌ها و صفحات آن است. کرال کردن صفحات وب‌سایت، محتوای شما را در نتایج جستجو قرار می‌دهد.

۲- ایندکس کردن

در این مرحله وب‌سایت و صفحات آن به نتایج جستجو اضافه می‌شود. اگر وب‌سایت شما و صفحات مورد نظر شما در فهرست نتایج موتور جستجو نباشد، شانس دیده شدن توسط کاربر را از دست خواهید داد.

۳- رتبه بندی

وقتی چیزی را در گوگل تایپ می‌کنید، مرتبط‌ترین وب‌سایت‌ها در نتایج جستجو ظاهر می‌شوند. این نتایج بر اساس فاکتورهای مختلفی از جمله موقعیت جغرافیایی، زبان، تجربه کاربری و غیره می‌باشد.

 متخصص سئو فردی با دانش بالا در زمینه بهینه سازی وب‌سایت است که به خوبی می‌تواند وب‌سایت را از لحاظ فنی، کاربری، محتوا و غیره بررسی کند و آن را برای حضور در صفحات برتر نتایج جستجو و به حداکثر رساندن بازدید سایت بهبود دهد. ئس اگر میخواین در رتبه های بالاتر گوگل حضور داشته باشید به یک متخصص سئو نیاز دارید.
به دست آوردن ترافیک ارگانیک علاوه بر اجرای تکنیک‌های سئو، به اجرای برخی کمپین‌ها بازاریابی، حل مسائل فنی، داشتن روحیه تحقیق برای به دست آوردن بهترین و مرتبط‌ترین کلمات و همچنین مهارت در بهینه سازی محتوای وب‌سایت بر اساس سئو نیاز دارد.

کار متخصص سئو چیست؟

متخصصان سئو به کسب و کارها و همچنین کارفرمایان کمک می‌کنند تا بتوانند صفحه محصول و خدمات خود در وب‌سایت را در نتایج جستجو در بهترین رتبه قرار دهند. بنابراین، یک متخصص سئو، درباره بهترین روش‌ها برای رسیدن به این هدف تحقیق و تجزیه و تحلیل می‌کند تا به استراتژی برسد که با کمک آن بتواند وب‌سایت شما را به صفحه نخست نتایج جستجو برساند.
هدف کلی متخصص سئو افزایش میزان بازدید وب‌سایت با استفاده از کلمات کلیدی مناسب هر صنعت، بهبود تجربه‌ی کاربر و در نهایت تطبیق وب‌سایت با آخرین الگوریتم‌های موتورهای جستجو برای رتبه گرفتن است. با این وجود موتورهای جستجو همیشه در حال تغییر هستند و متخصصان سئو باید مدام این تغییرات را پیگیر باشند.

متخصصان سئو نیز مانند هر فرد دیگری در بازار کار باید مهارت‌ها و تخصص‌هایی داشته باشند. البته که این شغل هیچ رشته دانشگاهی ندارد و هر فردی که به سئو علاقه دارد، می‌تواند با حضور در کلاس‌های آنلاین و حضوری، مطالعه مداوم و همچنین کمک گرفتن از بهترین و بزرگترین افراد در این حوزه، خود را در سئو قوی کنند و به کار در این حیطه مشغول شوند. بعد از یادگیری، کارهایی که هر سئوکار باید انجام دهد شامل موارد زیر می‌شود:

  • تهیه استراتژی برای بهینه سازی وب‌سایت
  • تحقیق درباره کلمات کلیدی و استفاده از آن در بازاریابی و رتبه گرفتن وب‌سایت شرکت‌ها و سازمان‌ها.
  • تعیین اهداف قابل اندازه گیری که به تیم مارکتینگ کمک می‌کند تا روند رشد فعالیت‌های سئو را پیگیری کند.
  • ارتباط با سایر متخصصان در تیم بازاریابی برای پیشبرد اهداف در تیم.
  • همکاری با دیگر افراد بخش بازاریابی برای مدیریت استراتژی سئو.
  • همکاری نزدیک با تیم محتوا برای تدوین برنامه‌ای برای تولید محتوای جذاب و با کیفیت در وب‌سایت.
  • همکاری نزدیک با تیم فنی و برنامه نویسی سایت برای پیاده سازی موارد فنی در سایت.
  • داشتن استراتژی برای لینک سازی و بک لینک برای گرفتن نتیجه بهتر در نتایج جستجو.

 

برخی از متخصصان سئو از ابتدا با هدف سئوکار شدن کار خود را آغاز نکردند. برخی کاملاً تصادفی شروع به کار در این حوزه کردند و بعدها یادگیری خود را در این زمینه روز به روز افزایش دادند. همان‌طور که گفتیم برای تحصیل در دانشگاه رشته‌ای برای سئو وجود ندارد و یادگیری آن تماما به خود شما و علاقه‌ی شما به این حیطه بستگی دارد. اما با این حال بیایید تا نگاهی به مسیر شغلی متخصص سئو بیندازیم و ببینیم برای متخصص سئو شدن چه مراحلی را باید طی کنید.

گام اول: آیا سئوکار شدن برای من مناسب است؟

اولین قدم برای انتخاب شغل این است که مطمئن شوید واقعاً به این حوزه علاقمند هستید. مطمئنا قصد ندارید تا زمان خود را برای شغلی هدر بدهید که هیچ علاقه و استعدادی در آن ندارید.

اگر به خوبی درباره این شغل تحقیق کنید، می‌توانید متوجه شوید که برای این شغل مناسب هستید و حتی روحیه شما با این مدل کار سازگاری دارد یا خیر. ممکن است برای شغل دیگری در مارکتینگ مناسب باشید و مسیر شغلی سئو را به اشتباه برای استخدام انتخاب کرده باشید!

 

گام دوم: اصول سئو و کار با موتورهای جستجو را درک کنید

به عنوان یک سئوکار باید بدانید که سرنوشت کار شما تماما به نحوه کار موتورهای جستجو بستگی دارد. به همین دلیل شما باید در مورد کرالرها یا همان ربات‌های موتورهای جستجو بدانید. این ربات‌ها هستند در مورد کیفیت و مرتبط بودن محتوای شما تصمیم می‌گیرند و چندین عامل کلیدی باعث این تصمیم آنها می‌شوند.

موتورهای جستجو مانند جعبه سیاه هستند و معمولا اطلاعات و اسرار خود را فاش نمی‌کنند. اما می‌توانید از عوامل شناخته شده برای بهینه سازی سایت خود استفاده کنید و آن را در میان دیگر رقبا برجسته‌تر کنید.

برای اینکه متخصص شوید با اصول اولیه شروع کنید. در ابتدا باید درک کنید که کاربران و موتورهای جستجو چگونه با هم تعامل دارند و برای بهینه سازی محتوا چه کاری می‌توانید انجام دهید.

یادگیری اصول اولیه سئو در سه مؤلفه خلاصه می‌شود:

  • انواع محتوایی که کاربران می‌خواهند، انتظار دارند یا نیاز دارند. همه چیز در مورد تولید محتوا و سئو به قصد کاربر بستگی دارد.
  • درک دقیق از نحوه عملکرد موتورهای جستجو.
  • یادگیری کار با ابزارها و تکنیک‌های مورد نیاز برای بهینه سازی وب‌سایت‌ها.

وقتی از زیربنای سئو باخبر باشید و تمام بایدها و نبایدهای آن را بدانید، به خوبی می‌توانید تمام تکنیک‌ها را بر روی وب‌سایت‌ها اعمال کنید.

 

گام سوم: وب‌سایت خود را بسازید

هنگامی که اصول سئو را درک کردید، زمان استفاده از آنها فرا رسیده است. بیشتر افراد حرفه‌ای این توصیه را به شما خواهند کرد که سراغ ساخت و امتحان سئو روی وب‌سایت خود بروید. یعنی باید آزمون و خطا را روی وب‌سایت خود انجام دهید.

HTML را بیاموزید. تمامی تگ‌ها را یاد بگیرید و آنها را آزمایش کنید. موضوعی را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید. این امر تولید محتوا را برای شما آسان‌تر می‌کند.

 

گام چهارم: وردپرس را یاد بگیرید

یک سوم وب‌سایت‌ها با وردپرس ساخته شده‌اند. بنابراین اگر می‌خواهید متخصص سئو شوید، باید آن را به خوبی بشناسید.

اینکه همه از وردپرس استفاده می‌کنند، تنها دلیل برای انتخاب آن برای یادگیری نیست، بلکه این سایت‌ساز از بهترین CMS های موجود برای سئو است.

وردپرس به دلیل تأثیری که مستقیماً و به طور غیرمستقیم بر عملکرد سئو می‌گذارند، بسیار مهم است و یادگیری آن نیز باید در برنامه شما باشد.

 

گام پنجم: کار با Google Analytics و Google Search Console را بیاموزید

طرفداران سئو از ابزارهای متنوعی برای بهینه سازی محتوا و تجزیه و تحلیل کارایی آنها استفاده می‌کنند. پایه و اساس سئو همیشه یادگیری کار با Google Analytics و Google Search Console است و در واقع این دو برای انجام کارهای سئو بسیار مهم هستند. به طور خلاصه این دو ابزار اطالاعات مفیدی به شما می‌دهند که می‌توانید از آنها برای بهبود وب‌سایت‌ها استفاده کنید. میشه گفت تخصص در سئو با تسلط بر این دو ابزار گره خورده است.

 

موتورهای جستجو هر روز در حال تغییر هستند و هر روز به روز رسانی‌های بسیار در آنها دیده می‌شود. به همین خاطر شما باید هر روز درباره تغییرات بخوانید تا بتوانید عوامل رتبه گرفتن وب‌سایت را بدانید.

آگاهی داشتن از آخرین الگوریتم‌های موتور جستجوی گوگل این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید بهترین تصمیمات را برای وب‌سایت‌ها و بهینه سازی آنها بگیرید و همچنین در میان رقبای خود، حرف بیشتری برای گفتن داشته باشید.

 

گام هفتم: به نتایج جستجو نگاه کنید

دقیقا همین مرحله است که باید بیشترین دقت خود را بگذارید. نتایج جستجو را با دقت بررسی کنید.

  • ساختار آنها به چه گونه است؟
  • آنها معمولا چه محتوایی را به کاربر نمایش می‌دهند؟
  • چه وب‌سایتی در ارائه محتوا بهتر عمل کرده است؟

به این نکته توجه کنید که هنگام جستجو کلمات مختلف، نتایج چگونه تغییر می‌کنند.

گوگل همیشه به دنبال این است که بهترین را به کاربر خود نشان دهد. بنابراین نتایج جستجو را مدام پیگیری کنید و زود به زود برای بررسی به آن سر بزنید.

 

گام هشتم: درباره سئو تکنیکال اطلاعات کسب کنید

سئو تکنیکال یا همان سئوی فنی تمام آن کاری است که شما با همکاری تیم فنی باید انجام دهید تا گوگل و سایر موتورهای جستجو، بتوانند سایت شما را راحت تر کرال و ایندکس کنند.

سئو تکنیکال شامل بهینه سازی سایت برای نمایش در نسخه موبایل، سرعت سایت، داده‌های ساختار یافته، جاوا اسکریپت و کلیه مکانیزم‌هایی است که بر عملکرد وب‌سایت تأثیر می‌گذارند.

این عوامل در رتبه بندی یک سایت در نتایج جستجو نقش دارند. شما می‌توانید محتوای شگفت انگیزی داشته باشید، اما سایت کند یا دارای اشکالات زیادی باشد که در نهایت به عملکرد وب‌سایت شما در نتایج جستجو لطمه می‌زند.

 

گام نهم: درباره استراتژی، تولید، بهینه سازی و ارتقا محتوا اطلاعات کسب کنید

در حالی که سئو تکنیکال به ربات موتورهای جستجو کمک می‌کند تا بهتر و سریع‌تر وب‌سایت شما را کرال و ایندکس کنند، اما دانستن تمام اطلاعات از نحوه نوشتن و بهینه سازی محتوا نیز به شما کمک می‌کند تا تجربه کاربری بهتری رقم بزنید و میزان حضور کاربر در سایت را افزایش دهید.

این محتوا همچنین باید توسط یک استراتژی تبلیغاتی پشتیبانی شود. سئو به تنهایی کافی نیست – سایر کانال‌های بازاریابی (به عنوان مثال، شبکه‌های اجتماعی و ایمیل مارکتینگ) به موفقیت یا عدم موفقیت محتوای شما کمک می‌کنند.

 

گام دهم: سراغ یادگیری تکنیک های لینک سازی بروید

لینک سازی یکی از فاکتور های مهم در سئو میباشد. همچنین، یکی از مباحثی است که برخی افراد روش‌های سیاه و اشتباه آن را به شما ممکن است یاد دهند.

برای اینکه از لینک سازی نهایت بهره را ببرید، به لینک‌های با کیفیت نیاز دارید.

 

گام یازدهم: در کنفرانس‌ها و همایش‌های سئو و دیجیتال مارکتینگ شرکت کنید

راه دیگر برای بالا بردن مهارت‌های شما در سئو و مارکتینگ، حضور در رویدادها است. کنفرانس‌ها و وبینارها منابع بسیار خوبی برای یادگیری بیشتر در مورد جنبه‌های خاص بازاریابی محتوا و سئو هستند.

در برخی از این رویدادها و همایش‌ها نکاتی گفته می‌شود که ممکن شما را در این حوزه قوی‌تر از قبل کند و از آنها در پیشبرد کارها و فعالیت‌های سئوی خود استفاده کنید. حضور در رویدادها فرصتی را برای شما فراهم می‌کند تا مستقیماً از زبان متخصصان این صنعت نکاتی را بشنوید، فرصتی که ممکن است در آینده به دست نیاورید.

 

گام دوازدهم: صبور باشید

همان‌طور که ممکن است بدانید، متخصص سئو شدن کار زمان‌بری است و نیاز به سال‌ها تجربه و تلاش دارد. در مورد تغییرات در الگوریتم‌های سئو هوشیار باشید و مدام خود را به روز کنید.

هیچ یک از این موارد با عجله و یک روزه امکان پذیر نیست. اگر برای متخصص سئو شدن اشتیاق داشته باشید، می‌تواند صبر را نیز در کار خود به کار گیرید و فردی حرفه‌ای در این زمینه شوید.

 شما میتوانید برای رسیدن به جواب سوال خود که چگونه سئو کار شویم با ما در ارتباط باشید. 

افزایش فروش سایت

افزایش فروش اولین دغدغه و خواسته هر فروشگاه آنلاین نوپا و یا قدیمی می باشد. اگرچه در زمینه کسب و کار آنلاین توصیه ها و نکات زیادی مطرح شده است، اما اغلب این موارد جنبه عمومی دارند. این بار در مدیر وب به سراغ نکته های کلیدی و بنیادی و بسیار تأثیرگذار می رویم. نکات و آموزش هایی که در صورت اعمال صحیح آن ها در تجارت خود، می توانید مطمئن باشید که در مسیر موفقیت قدم برداشته اید.

ما بعد از مدت ها تحقیق و پژوهش در زمینه فروش آنلاین و بررسی عمیق این حوزه به نتایج زیادی دست پیدا کرده ایم که قصد داریم در ادامه نتایج به دست آمده و در واقع نکات مربوطه را در این مقاله جامع برای شما بازگو کنیم. در این مقاله به شیوه ها و روش های افزایش فروش آنلاین اشاره می کنیم. روش های مذکور شامل موارد تخصصی و همچنین عمومی می شوند و همگی آن ها در کنار یکدیگر به افزایش استراتژیک و بلند مدت فروش شما کمک می کنند.

قابل ذکر است که این تکنیک ها هر دو نوع فروش یعنی فروش کالای فیزیکی و فروش خدمات را شامل می شوند.

1. در فروش محصولات و سرویس‌های خود صادقانه رفتار کنید

قبل از هر چیزی، صادق بودن در کار نکته موفقیت و شروع یک فروش قدرتمند خواهد بود. شاید به ظاهر چنین توصیه ای مضحک به نظر برسد، اما بسیاری از تجارت ها توجه کمی به این موضوع دارند. برای مثال، خیلی از تجارت ها شروع به خرید و آماده سازی محصولاتی می کنند که قادر به پرداخت همه هزینه آن ها نیستند و از چک و دیگر روش های پرداخت اقساطی استفاده می کنند. در صورتی که ممکن است فروش مناسبی نداشته باشند و محصولاتشان خیلی کمتر از حد انتظار به فروش بروند. در چنین حالتی مقدار زیادی محصول فروخته نشده و اقساط سنگین باقی می ماند. همین مسئله دلیل ورشکست شدن خیلی از تجارت ها بوده است.

شاید در نگاه اول این دیدگاه، به نوعی بلندپروازی در تجارت باشد و به خودی خود مشکلی نداشته باشد، اما بی توجهی به واقعیت ها می تواند گریبان گیر شما شود. شما نباید بلندپروازی را با جهالت اشتباه بگیرید. هیچ وقت واقعیت را نادیده نگیرید و تحت هر شرایطی واقع بین باشید. هیچ اشکالی ندارد اگر از کم شروع کنید و به مرور مقدار تولید و سفارشات خود را افزایش دهید. شاید بعضی اوقات شنیده باشید که می توان یک شبه راه صد ساله را طی کرد اما به این صحبت ها توجه نکنید. موفقیت نیاز به تلاش مستمر دارد.

مورد دیگری که به صداقت در کار مرتبط می شود، اعتماد کاربران به تجارت و برند شماست. هیچ وقت ادعایی نکنید که نتوانید آن را انجام دهید و از اغراق کردن و تعریف بیجا به شدت دوری کنید. کاربران و مشتریان امروزی هوشیار بوده و گول چنین وعده هایی را نمی خورند. بنابراین صادق باشید و سعی کنید در تمام بخش های تجارت خود بی پرده و بدون حاشیه فعالیت داشته باشید.

اشتباه خیلی از افراد مشغول در این حوزه این است که فکر می کنند باید هر طور که شده تجارت و کمپانی خود را بزرگ کرده تا جزو بزرگان آن زمینه قلمداد شوند. تلاش بی وقفه برای رسیدن به این هدف به راحتی باعث می شود تا شما از اهداف مهمتر فاصله بگیرید. نکته حائز اهمیت دیگر این است که اتفاقاً کاربران و مصرف کنندگان به تجارت های کوچک نیز اهمیت داده و آن ها را به خاطر ارائه خدمات شخصی سازی شده تر و موارد مشابه، اولویت قرار می دهند. تحت هر شرایطی سعی نکنید نقش بازی کنید تا خودتان را چیزی که نیستید نمایش دهید.


2. از افزونه‌های تبلیغاتی برای دریافت کلیک‌های بیشتر استفاده کنید

تبلیغات کلیکی از جمله مهمترین و مؤثرترین روش های تبلیغات کارآمد هستند. گوگل به عنوان بزرگترین مرجع تبلیغات کلیکی جایگاهی مناسب برای تبلیغات شما با کمک سیستم AdWords فراهم کرده است. چنین سیستم مشابهی توسط موتور جستجوی Bing نیز ارائه شده است. این روش از تبلیغات تأثیر زیادی در کسب بازدید و رتبه برای هر وب سایتی دارد. اما نکته ای که کمتر مورد توجه وب مسترها قرار گرفته این است که شما می توانید از افزونه های تبلیغاتی یا Ad Extentions نیز بهره مند شده تا تبلیغات خود را هدفمندتر کنید.

چنین افزونه هایی به شما کمک می کنند تا فضای بیشتری از لیست نتایج موتورهای جستجو را به تبلیغ خود اختصاص داده و در نهایت نرخ کلیک بیشتری دریافت کنید. این افزونه ها به عنوان پکیج پیشنهادی در کنار تبلیغات کلیکی پیشنهاد می شوند و استفاده از آن ها شامل هزینه جداگانه نمی شود. با کمک چنین سیستمی قادر خواهید بود تا لینک های بیشتری را به عنوان تبلیغ به نمایش بگذارید.

 

3. رضایت کاربران و اعتماد مشتریان خود را به معرض نمایش قرار دهید

هیچ وقت به اندازه حالا فیدبک ها و بازخوردهای مشتریان از محصولات و سرویس های شما اهمیت نداشته است. چرا که این روزها می توان در کسری از ثانیه با صدها و هزاران کاربر از طریق شبکه های اجتماعی ارتباط پیدا کرد. خوشبختانه چنین قابلیتی باعث می شود تا مشتریان رضایت‌مند شما به یکی از پر قدرت ترین ابزارهای شما برای افزایش محبوبیت و رتبه برند و تجارت شما در سطح جهانی تبدیل شوند.

متخصصین بازاریابی اینترنتی معتقدند که کاربران خوشنود و رضایت‌مند از برند شما، لژیون هایی هستند که می توانند از هر ابزار دیگری فروش شما را بیشتر رونق ببخشند. بنابراین مطمئن شوید که بهترین استفاده را از این افراد می برید. بهترین راهکار، انتشار رضایت‌مندی این دسته از مشتریان در قالب نقد و بررسی یا توصیف اجمالی از تجارت، محصولات و یا سرویس های شما می باشد.

برای این مورد می توانید بخشی در وب سایت یا بلاگ خود راه اندازی کرده و توئیت ها یا کامنت های کاربران خود را به اشتراک بگذارید. اگر در توصیف ها و نظرات این کاربران از چاشنی تقدیر و تمجیدهای احساسی را نیز بهره مند شوید، تأثیرپذیری این گفته ها بیشتر خواهد شد. خیلی از وب سایت های موفق از همین روش استفاده کرده اند تا کیفیت و ارزش محصولات و برند خود را افزایش دهند. می توان بخشی از این نظرات را در صفحه محصولات و یا صفحات فرود نیز افزود.

از دیگر روش های کسب اعتبار، استفاده از نمادهای اعتماد موسوم به Trust Signals می باشد. در وب سایت های ایرانی نیز چنین علائمی برای کسب اعتبار استفاده می شوند که مهمترین آن نماد الکترونیکی یا E-Namad می باشد. اگر شما هم چنین نمادهایی دارید، حتماً آن ها را در قسمت فوتر و یا حتی در یک بخش جداگانه قرار دهید. این نمادها به کاربران حس اطمینان می دهند و باعث می شوند تجارت شما قابل اعتماد به نظر برسد. از دیگر روش های کسب اعتبار در همین راستا، شرکت کردن در جشنواره وب و در صورت کسب رتبه، نمایش آن در وب سایت می باشد.

همچنین شما می توانید در یک بخش جداگانه و یا در قسمتی از صفحه اصلی وب سایت خود، مشتریان رضایت‌مند خود را به صورت یک لیست معرفی کنید. به ویژه اگر بعضی از این مشتریان از برندهای معتبر و بزرگ باشند، اعتبار شما با معرفی آن ها به عنوان مشتری به شدت افزایش پیدا می کند. خیلی از مشاغل گوناگون، حتی مشتریان خود را در شبکه های اجتماعی نیز معرفی کرده و خدماتی که برای آن ها انجام داده اند را به صورت خلاصه بازگو می کنند.

4. از پیشنهادات لحظه‌ای و محدود استفاده کنید

یکی از راه های ترغیب کردن کاربران و مشتریان استفاده از پیشنهادات لحظه ای یا پیشنهادات ویژه است که در مبحث بازاریابی اینترنتی از آن با عنوان پیشنهادات اورژانسی نیز یاد می شود. در این نوع پیشنهادات که می بایست در صفحه اصلی وب سایت شما و در قسمتی کاملاً واضح قابل رؤیت باشد، شما باید پیشنهادات لحظه ای از محصولات و یا سرویس های خود ارائه دهید.

برای مثال می توانید یکی از محصولات خود را با تخفیف به معرض دید و فروش قرار دهید. اما چیزی که باعث می شود کاربران به خرید آن محصول یا سرویس سوق پیدا کنند، احساس اورژانسی بودن این پیشنهاد می باشد. در چنین حالتی شما می بایست با قرار دادن یک تایمر (شمارش معکوس) و یا تعیین کردن یک زمان مشخص، اعلام کنید که این تخفیف به زودی به اتمام می رسد تا کاربران با دیدن این اطلاعیه، بیش از پیش روی خرید آن تمرکز کنند.

روش دیگر و مشابهی که مثل همین نوع پیشنهادات خیلی از فروشگاه ها را با موفقیت رو به رو کرده است، فروش و ارائه محصولات و خدمات محدود می باشد. برای این نوع فروش ها، تعداد محصولات و یا سرویس هایی که شما ارائه می کنید محدود است و اگر شما این مورد را به صورت یک متن تبلیغاتی در صفحه اول قرار دهید، کاربران حس می کنند که ممکن است محصول مورد نظر به زودی به اتمام برسد. همین موضوع باعث می شود تا کاربران ترغیب شده و به صفحه آن محصول مراجعه کنند و قبل از اینکه موجودی آن محصول به اتمام برسد آن را خریداری کنند.

در بعضی مواقع ممکن است شرایط بالا مد نظر نباشد. در این صورت پیشنهاد دیگری نیز برای شما وجود دارد که می توان با کمک آن فروش محصولات عادی را نیز افزایش داد. با بهره مند شدن از روش مذکور می توان با ارائه پیشنهادات فرعی در کنار خرید اصلی در کاربران و مشتریان ایجاد انگیزه کرد. مثلاً می توانید در کنار یک محصول، به صورت اشانتیون محصول کوچک و مرتبط دیگری را نیز به عنوان هدیه قرار دهید تا کاربران مشتاق خرید آن محصول شوند.

همچنین پیشنهاد ارسال رایگان و یا شرکت در قرعه کشی های هفتگی یا ماهیانه نیز از دیگر راه های بسیار کاربردی در این زمینه می باشد که می توانند به مقدار قابل توجهی فروش شما را افزایش دهند. این روش ها از مهم ترین و بهترین راه های افزایش فروش آنلاین می باشند که هم اکنون فروشگاه های بزرگ ایرانی نیز از آن ها استفاده می کنند.

گوگل برای سیستم AdWords قابلیتی به منظور شخصی سازی تبلیغات شما فراهم کرده است. یکی از این قابلیت ها، امکان اضافه کردن تایمر به فروش ها می باشد. در این حالت در کنار تبلیغ شما در نتایج جستجوها، زمان به پایان رسیدن پیشنهاد شما نیز نمایش داده می شود. تجربه ثابت کرده است این حرکت بازخورد بسیار مفیدی در فروش محصولات به صورت اینترنتی داشته است.

5. تضمین بازگشت وجه بی‌قید و شرط را در فروش خود بگنجانید

شاید اینطور به نظر نرسد، اما در بسیاری از مواقع، تنها دلیل خرید نکردن مشتریان، نبود ضمانت برای خرید است. هنوز هم اغلب کاربران اینترنتی خرید آنلاین را ریسک آمیز می دانند. در این حالت در بیشتر مواقع، کاربران به خاطر عدم ضمانت معتبر از خرید خود صرف نظر می کنند. مسلماً اولین دلیل این ترس و بی اعتمادی و قبول نکردن ریسک خرید به خاطر مسئله مالی و خطر احتمالی از دست رفتن پول در ازای هیچ چیز می باشد.

البته همه کاربران در این مورد حق دارند، چرا که آن ها هیچ اطلاعی از محصول مورد نظر ندارند و همیشه این فکر را می کنند که اگر محصول را بخرند و آن سالم نباشد تکلیف چیست؟ اگر کیفیت محصول با آن چیزی که در توضیحات آن ارائه شده است تفاوت داشته باشد و یا اگر محصول اشتباهی فرستاده شود چه؟ چنین سؤالاتی باعث می شود تا هر کاربری با احتیاط بیشتری به سراغ خرید آنلاین برود.

پس شما باید برای مقابله با این مسئله و اطمینان خاطر دادن به کاربران، سیستم پشتیبانی حرفه ای و بازگشت پول خرید در صورت عدم رضایت را در اختیار مشتریان قرار دهید. درواقع می توان اذعان داشت که سرنوشت تجارت شما در این حوزه با چنین مسئله ای گره خورده است. حتی کوچک ترین خریدها نیز برای کاربران شامل این پارامترها می شوند. بنابراین با ارائه محصولات با کیفیت در کنار پشتیبانی قوی و همچنین اطمینان سازی برای بازگشت پول، نه تنها فروش بیشتری را تجربه کنید، بلکه اعتماد مشتریان را نیز به دست بیاورید.

برای اطلاعات بیشتر از اینکه چگونه افزایش فروش سایت خود را ببینید با ما در ارتباط باشید.