سئو

آموزش سئو

سئو

آموزش سئو

اصول کامنت مارکتینگ

کامنت مارکتینگ چیست و چرا نباید آن را دست‌کم بگیرید؟

کامنت‌، یکی از دوستانه‌ترین راه‌های برقراری ارتباط با مخاطبان به‌شمار می‌رود و همین موضوع نیز باعث شده است تا یکی از موثرترین استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال، بر مبنای استفاده از همین فرصت شکل بگیرد. کامنت مارکتینگ (Comment Marketing) یا همان بازاریابی دیدگاه، یک استراتژی بسیار دوستانه و موثر است که در آن، از کامنت‌گذاری در پلتفرم‌های مختلف، در راستای بازاریابی و تبلیغات استفاده می‌شود. این روش، علاوه بر اینکه قدرت و اقتدار بسیار خوبی برای صاحبان مشاغل به‌همراه می‌آورد، سبب شکل‌گیری اعتماد و احترام متقابل بین کسب‌وکارها و مخاطبان نیز خواهد شد و این یعنی مسیری مطمئن و بدون حاشیه برای رسیدن به موفقیت!

این استراتژی‌، سالیان سال است که در دنیای دیجیتال مارکتینگ و حوزه‌ی تبلیغات وجود دارد و یک روش قدیمی در این عرصه به‌شمار می‌رود؛ اما تغییرات صورت گرفته در الگوریتم‌های گوگل و شبکه‌های اجتماعی باعث شده است تا نام کامنت مارکتینگ، دوباره بر سر زبان‌ها بیفتد و این روش، مورد توجه بازاریابان و صاحبان مشاغل قرار گیرد. بازاریابی دیدگاه، پست شما را، چه در دنیای وب و چه در شبکه‌های اجتماعی مختلف، زنده نگه می‌دارد و این موضوع تاثیر بسیار زیادی در جلب توجه الگوریتم‌های پلتفرم مورد استفاده‌ی شما دارد.

دو روی سکه‌ی کامنت مارکتینگ را بشناسید

حالا که با کامنت مارکتینگ و تاثیر آن در موفقیت‌تان آشنا شده‌اید، وقت آن است که با جنبه‌های مختلف بازاریابی دیگاه نیز آشنا شوید و دو روی سکه‌ی این استراتژی را بشناسید. در حالت کلی، بازاریابی مبتنی بر دیدگاه، دو شیوه‌ی مختلف دارد که هر یک از شیوه‌ها نیز با اهداف مشخصی انجام می‌شوند. شیوه‌ یا جنبه‌ی اول کامنت مارکتینگ این است که شما برای گرفتن بک‌لینک و برندسازی، اقدام به گذاشتن کامنت در سایت‌های مختلف می‌کنید؛ به‌ عنوان مثال، می‌توانید در یکی از وب‌سایت‌های اشتراک ویدیو UGC مانند آپارات، کامنتی مرتبط با کسب‌وکار خود بگذارید و به پیج یا وب‌سایت خود لینک بدهید.

 

جنبه‌ی دوم بازاریابی دیدگاه زمانی اتفاق می‌افتد که شما سعی دارید تا با استفاده از روش‌ها و استراتژی‌های مختلف، مخاطبان خود را به درج کامنت در زیر پست‌های شبکه‌های اجتماعی یا بلاگ‌های وب‌سایت‌تان، تشویق کنید. این روش، با هدف قراردادن سئوی داخلی وب‌سایت شما، قدرت آن را به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌دهد. راه‌های مختلفی برای تشویق مخاطبان به گذاشتن کامنت وجود دارند که سه نمونه از مهم‌ترین آن‌ها را در ادامه معرفی می‌کنیم:

  • محتوایی تولید کنید که علاوه بر هدفمند بودن، ارزش نیز داشته باشد. این‌ کار باعث می‌شود تا مخاطبان، بدون اینکه شما از آن‌ها بخواهید، اقدام به گذاشتن کامنت برای پست یا بلاگ شما کنند.
  • دومین موضوعی که برای ترغیب مخاطبان برای گذاشتن کامنت باید در نظر داشته باشید، صبوربودن در مقابل انتقادات است. به خاطر داشته باشید که عکس‌العمل تند شما در مقابل انتقادات، بزرگ‌ترین مانع مخاطبان برای گذاشتن کامنت است و آنان را از فکر برقراری تعامل با شما منصرف خواهد کرد.
  • روش بسیار موثر دیگری که با استفاده از آن می‌توانید تعداد کامنت‌های درج شده زیر پست‌های خود را افزایش دهید، درخواست مستقیم از مخاطبان است. برای این‌کار می‌توانید از طرح سوال یا نشان‌دادن تمایل خود برای مطلع‌شدن از نظرات کاربران خود استفاده کنید.

 

اصول کامنت مارکتینگ؛ ۵ پله تا حرفه‌ای‌شدن!

کامنت مارکتینگ نیز درست مانند تمامی اقدامات دیگری که در تبلیغات و بازاریابی دیجیتال انجام می‌شود، دارای اصول و قواعد خاصی است که اگر از آن‌ها پیروی کنید، بدون شک به نتیجه‌ی دلخواه خود خواهید رسید. در این قسمت، ۵ تکنیک موثر در کامنت مارکتینگ را که توسط حرفه‌ای‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند به شما آموزش می‌دهیم تا با استفاده از آن‌ها بتوانید بازاریابی دیدگاه را به اصولی‌ترین شکل ممکن انجام دهید:

  • هدف مشخصی را برای خود انتخاب کنید

داشتن هدف مشخص و البته درست، اولین و مهم‌ترین نکته‌ای است که در کامنت مارکتینگ باید به آن توجه داشته باشید. اینکه شما می‌خواهید ترافیک وب‌سایت خود را افزایش دهید، به برندسازی فکر می‌کنید یا قصد برقراری ارتباط با مدیران وب را دارید، همگی در استراتژی شما در بازاریابی دیدگاه و شیوه‌ای که انتخاب می‌کنید تاثیرگذار هستند؛ بنابراین قبل از اینکه آستین‌ها را بالا بزنید و کامنت مارکتینگ را در لیست برنامه‌های خود قرار دهید، هدف‌تان را مشخص کنید.

  • به دنبال سایت‌هایی با رتبه‌ی بالا باشید

سایت‌هایی که در رتبه‌های بالای گوگل قرار دارند، بهترین جا برای انجام کامنت مارکتینگ به‌شمار می‌روند. شما می‌توانید کلمات کلیدی خود را مشخص کنید و به سراغ سایت‌هایی که در این کلمات صاحب رتبه هستند بروید؛ سایت‌هایی مانند آپارات که بازدید بالایی دارند و حوزه‌ی فعالیت آن‌ها نیز گسترده است، مثال‌های بسیار خوبی در این زمینه به حساب می‌آیند.

  • محتوای باارزش تولید کنید

اگر به‌دنبال گرفتن کامنت از مخاطبان خود هستید، حتما روی تولید محتوای باکیفیت و باارزش تمرکز کنید؛ البته این موضوع را نیز به‌خاطر بسپارید که پست‌های چالش‌برانگیز که با موضوعات داغ روز نیز در ارتباط هستند، همیشه نظر مخاطبان را به خود جلب و آن‌ها را برای مشارکت از طریق کامنت، ترغیب می‌کنند.

  • مختصر و مفید بنویسید

زمانی که نگاه شما به کامنت مارکتینگ، تبلیغات از طریق درج نظر زیر پست‌های دیگران است، استفاده از کامنت‌های کوتاه و مختصر، اهمیت بسیار بالایی پیدا می‌کند؛ این موضوع، درست برعکس موقعیت‌هایی است که شما قصد گرفتن کامنت برای پست‌های خود را دارید و باید به‌دنبال تولید یک محتوای بلند باشید که از نظر سئو نیز استاندارد است.

  • راه ارتباطی را فراموش نکنید

وقتی به سراغ تبلیغات در کامنت‌های صفحات دیگران می‌روید، حتما باید یک راه ارتباطی مانند شماره تماس، ایمیل و…، برای کاربرانی که قصد برقراری ارتباط با شما دارند، ذکر کنید.

اگر بخواهیم مطالب گفته شده در این مقاله را در یک جمله خلاصه کنیم، باید بگوییم که ایمیل مارکتینگ، در واقع استفاده‌ی حرفه‌ای از نظرات کاربران در بازاریابی است که این استفاده، علاوه بر شما، فایده و ارزشی را نیز برای خود این افراد ایجاد می‌کند. تکنیک‌های معرفی شده در این نوشتار را به‌ خاطر بسپارید و با استفاده از آن‌ها در حوزه‌ی بازاریابی دیجیتال، حرفه‌ای و موفق رقابت کنید.

برای آموزش بیشتر کامنت مارکتینگ با ما در ارتباط باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد