سئو

آموزش سئو

سئو

آموزش سئو

پیش نیاز یادگیری سئو

 

زمانی که شما تصمیم به یادگیری سئو میکنید باید به پیش نیاز‌های یادگیری سئو نیز آشنا شوید در این مقاله قصد داریم شما را در آموزش یادگیری سئو کمک کنیم و سعی کنیم به دور از حاشیه تمامی تجارب کاری خودمان را در اختیارتان قرار دهیم پس با ما همراه باشید تا جواب سوالات زیر را بدهیم :

 

یادگیری سئو و بهینه سازی سایت

شاید شما هم این روز‌ها کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کرده اید و یا علاقه مند هستید تا وارد حوزه کسب و کار‌های آنلاین شوید و احتمال خیلی زیاد سوالات زیادی هم در این مورد برای شما پیش آمده است. به عنوان مثال:

  • چطور می توان پس از طراحی راه اندازی سایت و کسب و کار اینترنتی مشتری خود را پیدا کنم؟
  • یا مخاطبین کسب و کار شما چه کسانی هستند؟
  • یا مشتریان شما چه کلماتی را در موتور‌های جستجو سرچ می‌کنند؟
  • یا مشتریان من چه زمان های بیشتر به دنبال کالا و خدمات من هستند؟

اگر شما دوست دارید جواب سوالات بالا و یا مسائلی از این قبیل را پیدا کنید بهتر است به فکر یادگیری سئو یا همان Search Engine Optimization باشید در این مقاله قصد داریم به شما پیش نیاز‌های آموزش سئو و بهینه سازی سایت (SEO) را آموزش دهیم. تا در ادامه این مسیر بتوانید به یک متخصص سئو تمام عیار و حرفه ای تبدیل شوید.

 

پیش نیاز‌های آموزش سئو و بهینه سازی سایت

  • آشنایی به موتور جستجو
  • آشنایی با مفهوم سئو
  • آشنایی با طراحی سایت (Html,Css)
  • آشنایی با تولید و انتشار محتوا
  • آشنایی با ابزارهای سئو
  • روند آموزش تخصصی سئو

 

آشنایی با موتورهای جستجوگر

موتور‌های جستجو این روزا در زندگی اکثر ما نقش پر رنگی پیدا کرده است به طوری که جواب خیلی از سوالات و مسائل روز مره را در آن جستجو می‌کنیم . موتور‌های جستجو بر اساس الگوریتم‌های خود اطلاعاتی که بررسی کرده را رتبه بندی کرده و به کاربر نمایش می‌دهد.

موتور‌های جستجو میلیاردها صفحه را مورد بررسی و تحلیل قرار می‌دهند و با توجه به پارامتر‌های خود آن‌ها را برای نمایش به کاربرانشان رتبه بندی می‌کنند همین موضوع باعث شد تا علمی به نام سئو شکل بگیرد که مدیران سایت‌های اینترنتی به فکر یادگیری این علم باشند تا بتوانند از رقیبانشان پیشه بگیرند و سهم بیشتری از بازار را به خودشان اختصاص دهند.

موتور‌های جستجو نظیر گوگل و یاهو و بینگ وظیفه دارند محتوای کسب و کارهای اینترنتی را ایندکس و یا ثبت کنند , سپس همین محتوا را بر اساس الگوریتم‌های اختصاصی خود برای نمایش برای کاربر رتبه بندی نماید تا کاربر با توجه به نیاز خود بتواند بهترین نتایج را مشاهده کند

 

آشنایی با مفهوم سئو

  • تعریف سئو در ویکیپدیا :

بهینه‌سازی موتور جستجو ؛ (به انگلیسی: Search Engine Optimization)، به‌اختصار سئو (به انگلیسی: SEO)، یک‌روند مناسب برای بهتر دیده شدن یک وب‌سایت یا یک صفحه وب در نتایج جستجو طبیعی یک موتور جستجو است. معمولاً وب‌سایت‌هایی که بالاترین مکان و بیشترین تکرار در صفحه نتایج جستجو را دارند، بازدیدکننده بیشتری از طریق موتورهای جستجو به دست می‌آوردند و این بازدیدکنندگان می‌توانند به مشتری تبدیل شوند.سئو ممکن است انواع مختلف جستجو را دربر گیرد، از جمله جستجوی تصویر، جستجو در ویدیو، جستجوی دانشگاهی، جستجو در اخبار و جستجو در نقشه. «سئو» یک سایت شامل فاکتورهای زیادی می‌شود که توسط موتورهای جستجو بررسی و بازبینی می‌شود.از دید بازاریابی اینترنتی، «سئو» به چگونگی کار کردن موتورهای جستجو و اینکه کاربران چه چیزی جستجو می‌کنند و همین‌طور کلمات کلیدی تایپ‌شده و اینکه کدام‌یک از موتورهای جستجو توسط مخاطبان موردتوجه قرار می‌گیرد را موردبررسی قرار می‌دهد.

اما سئو به زبان خیلی ساده و خودمانی یعنی، به موتور جستجوگر کمک کنیم تا بهترین و با کیفیت‌ترین نتایج را نشان کاربر دهد تا بتواند رضایت کاربران خود را جلب نمایید هر چقدر شما بتوانید رضایت کاربران موتور جستجو را از نتایجی که به کاربرانش نمایش داده است جلب کنید موتو جستجو هم اهمیت و اعتماد بیشتری به کسب و کار شما کرده و آن را در نتایج بهتر و بالاتری نمایش می‌دهد تا بتواند نیاز کاربرانشان را رفع نماید. یکی از محبوب‌ترین و پر استفاده‌ترین موتور‌های جستجو در ایران گوگل است که بیشترین سهم استفاده را بین کاربران ایرانی دارد.

آشنایی با طراحی سایت (Html,Css)

برای این که بتوانید ساختار مناسبی در وب سایت خود ایجاد کنید و یا تغییراتی جهت بهبود عملکرد سایتتان انجام دهید بهتر است با طراحی وب و مقدمات آن آشنایی داشته باشید این موارد به شما کمک میکند تا سئو داخلی یا همان سئو تکنیکال کسب و کار خود را انجام دهید برای آموزش این موارد میتوانید از فیلم آموزش سئو استفاده کنید

سئو تکنیال یا همان سئو داخلی همان ساختار محتوا شما به همراه کد هایی هست که سایت شما با آن‌ها برنامه نویسی شده است اکثر وب سایت‌ها از تگ‌های اچ تی ام ال و سی اس اس استفاده میکنند که شامل لینک‌ها , عنوان‌ها , متن‌ها و … هستند برای بهبود در وضعیت نمایش این المان‌ها و بهینه سازی آن‌ها برای موتور جستجو نیاز است تا شما با این موارد آشنا باشید . در ضمن تمامی این موارد در آموزش طراحی وب حرفه ای به صورت کامل آموزش داده شده است . و شما میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از پکیج آموزش سئو هم استفاده کنید

آشنایی با تولید و انتشار محتوا

برای اینکه بتوانید رضایت کاربر را در سایت و کسب و کار خود جلب کنید باید محتوای شما به صورتی تولید شود که نیاز کاربر را مرتفع سازد، متاسفانه در بین کابران ایرانی محتوا بیشتر به نوشتن مقاله‌های متنی خلاصه می‌شود و محتوا‌های ویدئویی , صوتی و گرافیکی با توجه به دشواری و زمان بر بودن تولید آن‌ها کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. در کل اگر بخواهیم در خصوص مهمترین قسمت سئو صحبت کنیم می‌توان به جرات گفت که محتوا سهم بیشتری را در این خصوص به خود اختصاص می‌دهد.

برای اطلاعات بیشتر از پیش نیاز های سئو با ما در ارتباط باشید. 

پیش نیاز یادگیری سئو

زمانی که شما تصمیم به یادگیری سئو میکنید باید به پیش نیاز‌های یادگیری سئو نیز آشنا شوید در این مقاله قصد داریم شما را در آموزش یادگیری سئو کمک کنیم و سعی کنیم به دور از حاشیه تمامی تجارب کاری خودمان را در اختیارتان قرار دهیم پس با ما همراه باشید تا جواب سوالات زیر را بدهیم :

یادگیری سئو و بهینه سازی سایت

شاید شما هم این روز‌ها کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کرده اید و یا علاقه مند هستید تا وارد حوزه کسب و کار‌های آنلاین شوید و احتمال خیلی زیاد سوالات زیادی هم در این مورد برای شما پیش آمده است. به عنوان مثال:

  • چطور می توان پس از طراحی راه اندازی سایت و کسب و کار اینترنتی مشتری خود را پیدا کنم؟
  • یا مخاطبین کسب و کار شما چه کسانی هستند؟
  • یا مشتریان شما چه کلماتی را در موتور‌های جستجو سرچ می‌کنند؟
  • یا مشتریان من چه زمان های بیشتر به دنبال کالا و خدمات من هستند؟
    • ابزار LSIGraph

    با توجه به آپدیت‌های اخیر الگوریتم‌های گوگل و هوشمند‌تر شدن موتور‌های جستجو دیگر استفاده زیاد و پر تکرار یک کلمه کلیدی امتیاز محسوب نمی‌شود و این کار باعث Keyword Stuffing  شده و سایت شما دچار جریمه می‌شود برای حل این مشکل می‌بایست شما از کلمات کلیدی مترادف یا (LSI (Latent Semantic Indexing استفاده کنید برای اینکه بتوانید نزدیک‌ترین و پر استفاده‌ترین کلمات LSI مرتبط با کلمه کلیدی خود را بدست بیاورید می‌توانید از ابزار LSIGraph استفاده کنید. این ابزار کاملا رایگان است و زبان فارسی را پشتیبانی می‌کند.

    روند یادگیری سئو سایت حرفه ای 

    یک متخصص سئو همیشه نیازمند این است تا از آخرین اتفاقات موتور‌های جستجو و شیوه‌های جدید بازاریابی از طریق موتور‌های جستجو (SEM) و شبکه‌های اجتماعی آگاهی داشته باشد. اگر شما علاقه مند هستید که به یک سئو کار حرفه ای تبدیل شوید  باید روزانه زمانی را برای مطالعه اخبار‌های آپدیت الگوریتم‌ها و متد‌های جدید سئو و بازاریابی را بگذارید. تا یادگیری سئو با سرعت بیشتری انجام شود

    برای اینکه اطلاعات بروز و معتبر بدست بیاورید باید از مطالعه مقالات وب سایت‌های معتبر حوزه سئو و بازاریابی استفاده کنید و یا با شرکت در دوره‌های حضوری و سمینار‌های مختلف از روش‌های جدید سئو و بهینه سازی سایت آگاه شوید در ضمن شرکت در این سمینار‌ها و دوره‌ها علاوه بر این که می‌تواند بار علمی شما را در زمینه SEO افزایش دهد می‌تواند باعث شبکه سازی و تیم سازی هم شود .

    سئو برای هر سایت و هر کلمه کلیدی معیار‌های مختلفی دارد ممکن است یک روش کاملا مشخص برای دو وب سایت با موضوع یکسان جواب یکسانی را ندهد این مورد هم به علت استفاده از بیش از 200 فاکتور و معیار اندازه گیری مختلف جهت رتبه بندی سایت‌ها توسط گوگل است که هر کدام از این فاکتور‌ها را بسته به نوع کسب و کار بالا و پایین میکند تا بتواند نتایجی را که به کاربر نمایش می‌دهد بسیار نزدیک به نیاز کاربر باشد.

اگر شما دوست دارید جواب سوالات بالا و یا مسائلی از این قبیل را پیدا کنید بهتر است به فکر یادگیری سئو یا همان Search Engine Optimization باشید در این مقاله قصد داریم به شما پیش نیاز‌های آموزش سئو و بهینه سازی سایت (SEO) را آموزش دهیم. تا در ادامه این مسیر بتوانید به یک متخصص سئو تمام عیار و حرفه ای تبدیل شوید.

پیش نیاز‌های آموزش سئو و بهینه سازی سایت

  • آشنایی به موتور جستجو
  • آشنایی با مفهوم سئو
  • آشنایی با طراحی سایت (Html,Css)
  • آشنایی با تولید و انتشار محتوا
  • آشنایی با ابزارهای سئو
  • روند آموزش تخصصی سئو

 

آشنایی با موتورهای جستجوگر

موتور‌های جستجو این روزا در زندگی اکثر ما نقش پر رنگی پیدا کرده است به طوری که جواب خیلی از سوالات و مسائل روز مره را در آن جستجو می‌کنیم . موتور‌های جستجو بر اساس الگوریتم‌های خود اطلاعاتی که بررسی کرده را رتبه بندی کرده و به کاربر نمایش می‌دهد.

موتور‌های جستجو میلیاردها صفحه را مورد بررسی و تحلیل قرار می‌دهند و با توجه به پارامتر‌های خود آن‌ها را برای نمایش به کاربرانشان رتبه بندی می‌کنند همین موضوع باعث شد تا علمی به نام سئو شکل بگیرد که مدیران سایت‌های اینترنتی به فکر یادگیری این علم باشند تا بتوانند از رقیبانشان پیشه بگیرند و سهم بیشتری از بازار را به خودشان اختصاص دهند.

موتور‌های جستجو نظیر گوگل و یاهو و بینگ وظیفه دارند محتوای کسب و کارهای اینترنتی را ایندکس و یا ثبت کنند , سپس همین محتوا را بر اساس الگوریتم‌های اختصاصی خود برای نمایش برای کاربر رتبه بندی نماید تا کاربر با توجه به نیاز خود بتواند بهترین نتایج را مشاهده کند

آشنایی با مفهوم سئو

  • تعریف سئو در ویکیپدیا :

بهینه‌سازی موتور جستجو ؛ (به انگلیسی: Search Engine Optimization)، به‌اختصار سئو (به انگلیسی: SEO)، یک‌روند مناسب برای بهتر دیده شدن یک وب‌سایت یا یک صفحه وب در نتایج جستجو طبیعی یک موتور جستجو است. معمولاً وب‌سایت‌هایی که بالاترین مکان و بیشترین تکرار در صفحه نتایج جستجو را دارند، بازدیدکننده بیشتری از طریق موتورهای جستجو به دست می‌آوردند و این بازدیدکنندگان می‌توانند به مشتری تبدیل شوند.سئو ممکن است انواع مختلف جستجو را دربر گیرد، از جمله جستجوی تصویر، جستجو در ویدیو، جستجوی دانشگاهی، جستجو در اخبار و جستجو در نقشه. «سئو» یک سایت شامل فاکتورهای زیادی می‌شود که توسط موتورهای جستجو بررسی و بازبینی می‌شود.از دید بازاریابی اینترنتی، «سئو» به چگونگی کار کردن موتورهای جستجو و اینکه کاربران چه چیزی جستجو می‌کنند و همین‌طور کلمات کلیدی تایپ‌شده و اینکه کدام‌یک از موتورهای جستجو توسط مخاطبان موردتوجه قرار می‌گیرد را موردبررسی قرار می‌دهد.

اما سئو به زبان خیلی ساده و خودمانی یعنی، به موتور جستجوگر کمک کنیم تا بهترین و با کیفیت‌ترین نتایج را نشان کاربر دهد تا بتواند رضایت کاربران خود را جلب نمایید هر چقدر شما بتوانید رضایت کاربران موتور جستجو را از نتایجی که به کاربرانش نمایش داده است جلب کنید موتو جستجو هم اهمیت و اعتماد بیشتری به کسب و کار شما کرده و آن را در نتایج بهتر و بالاتری نمایش می‌دهد تا بتواند نیاز کاربرانشان را رفع نماید. یکی از محبوب‌ترین و پر استفاده‌ترین موتور‌های جستجو در ایران گوگل است که بیشترین سهم استفاده را بین کاربران ایرانی دارد.

آشنایی با طراحی سایت (Html,Css)

برای این که بتوانید ساختار مناسبی در وب سایت خود ایجاد کنید و یا تغییراتی جهت بهبود عملکرد سایتتان انجام دهید بهتر است با طراحی وب و مقدمات آن آشنایی داشته باشید این موارد به شما کمک میکند تا سئو داخلی یا همان سئو تکنیکال کسب و کار خود را انجام دهید برای آموزش این موارد میتوانید از فیلم آموزش سئو استفاده کنید

سئو تکنیال یا همان سئو داخلی همان ساختار محتوا شما به همراه کد هایی هست که سایت شما با آن‌ها برنامه نویسی شده است اکثر وب سایت‌ها از تگ‌های اچ تی ام ال و سی اس اس استفاده میکنند که شامل لینک‌ها , عنوان‌ها , متن‌ها و … هستند برای بهبود در وضعیت نمایش این المان‌ها و بهینه سازی آن‌ها برای موتور جستجو نیاز است تا شما با این موارد آشنا باشید . در ضمن تمامی این موارد در آموزش طراحی وب حرفه ای به صورت کامل آموزش داده شده است . و شما میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از پکیج آموزش سئو هم استفاده کنید

آشنایی با تولید و انتشار محتوا

برای اینکه بتوانید رضایت کاربر را در سایت و کسب و کار خود جلب کنید باید محتوای شما به صورتی تولید شود که نیاز کاربر را مرتفع سازد، متاسفانه در بین کابران ایرانی محتوا بیشتر به نوشتن مقاله‌های متنی خلاصه می‌شود و محتوا‌های ویدئویی , صوتی و گرافیکی با توجه به دشواری و زمان بر بودن تولید آن‌ها کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. در کل اگر بخواهیم در خصوص مهمترین قسمت سئو صحبت کنیم می‌توان به جرات گفت که محتوا سهم بیشتری را در این خصوص به خود اختصاص می‌دهد.

حتی در این باره بیل گیتس در سال 1996 در وبلاگ شخصی خود یادداشتی با این مضمون نوشت : محتوا جایی است که من انتظار دارم درآمد زیادی از آن حاصل شود ، دقیقا مانند تلویزیون، محتوا پادشاه است.

 

آشنایی با ابزار‌های سئو

برای اینکه بتوانید رقبا و سایت خود را مورد بررسی و آنالیز قرار دهید باید از ابزار‌های مختلفی استفاده کنید که برخی از آن‌ها رایگان و برخی دیگر به صورت پولی هستند استفاده کنید، این ابزار‌ها می‌توانند سایت شما و کسب و کار رقیبان شما را از لحاظ ساختارهای سئو داخلی (سئو تکنیکال) و سئو خارجی مورد بررسی قرار دهد و برخی هم اطلاعات آماری از کاربران شما می‌دهند که می‌تواند در تهیه و تولید محتوای ارزشمند شما را کمک کند این ابزار‌ها با توجه به آمار هایی که به شما می‌دهند می‌توانند نقش مهمی در رشد کسب و کار شما داشته باشد . در اینجا ما سه ابزار ضروری سئو را معرفی میکنیم که از پیش نیاز‌های یادگیری سئو هستند.

 

  • گوگل کنسول (گوگل وبمستر تولز)

ابزار رایگان وبمستر تولز گوگل می‌تواند اطلاعاتی از کلمات جستجو شده کاربران و اطلاعات آماری دقیقی از این قبیل دستگاه‌های مورد استفاده شده ، مشکلات فنی سایت در موبایل و تبلت و صفحه‌های دچار مشکل را به شما نشان می‌دهد که با رفع این موارد می‌توانید به رشد قابل ملاحظه ای دست پیدا کنید.

  • ابزار KWFinder

ابزار KWFinder به شما کمک می‌کند تا تعداد جستجوی کلمات کلیدی مختلف را در موتور جستجوی گوگل بدست بیاورید تا بتوانید از آمار بدست آمده در استراتژی تولید محتوای خود استفاده کنید، متاسفانه این ابزار در ورژن رایگانش محدودیت‌های زیادی دارد ولی امکان دریافت گزاراشات جالبی را دارد.

برای اطلاعات بیشتر پیش نیاز یادگیری سئو با ما د رارتباط باشید. 

برنامه ریزی امتحانات نهایی

با مطالعه این مقاله مشاوره ای، می دانید چگونه برای امتحانات برنامه ریزی کنید؟

چند هفته بعد از شروع نیمسال اول یا دوم، امتحانات نیم ترم مدرسه هم شروع می شود. اواسط آبان و بعد از ایام عید، اکثر مدارس برنامه امتحانات نیم ترم اول و دوم را به دانش اموزان می دهند. البته برای امتحانات نیمسال اول و دوم نیز می توانید از این روش استفاده کنید امام حتما ویژه امتحانات پایانی نیمسال اول و دوم (نهایی و خرداد) مطلب مشاوره ای جداگانه خواهیم داشت.

این برنامه امتحانی یکی از دانش آموزان من در پایه دهم  علوم انسانی بود:

مراحل برنامه ریزی

1) تعیین اولویت ها. 2) زمان بندی مطالعه. 3) برنامه ریزی کلی 4) برنامه ریزی جزئی.

البته این مراحل بستگی به این موضوع هم دارد که چه زمانی شروع به برنامه ریزی کردید و چه مقدار زمان در اختیار دارید.
من فرض را بر این گرفته ام که شما بعد از اعلام برنامه امتحانات، شروع به برنامه ریزی کردید. که در این حالت حداقل یک هفته قبل از اولین امتحان است و شما یک هفته زمان در اختیار دارید.

1) تعیین اولویت ها

برای انکه برنامه ریزی استاندارد امتحانات داشته باشید باید اولوبت کتاب ها را در مرحله اول مشخص کنید.

اولویت منظورم این موارد است: کدام کتاب، حجم بیشتری از مطالب درسی را در امتحان دارد؟ کدام کتاب برای شما دشوارتر از دیگر کتابهاست؟ کدام درس نیاز به مطالعه پیش‌نیاز از پایه دهم یا یازدهم دارید؟ مثلا ریاضی یا فنون ادبی. حتی شاید لازم باشد یک معیار دیگر هم در نظر بگیرید: کدام دبیر شما سوالات آسان یا دشوارتری طرح می کند. (البته امیدوارم این مورد آخر، برای شما معیار اصلی نباشد)
براساس این اطلاعات، به ترتیب از آخرین امتحان شروع کنید.
چرا از آخرین امتحان شروع کنید؟ چون فرض ما بر این بود که حداقل یک هفته زمان در اختیار دارید. بنابراین از امروز براساس معیارهای گفته شده، آخرین امتحان را شروع کنید که در نهایت به آخرین امتحان برسید.

2) زمان بندی مطالعه

در مرحله دوم برنامه ریزی برای امتحانات، نیاز به تنظیم برنامه زمانی مطالعه دارید.

تعیین زمان های مطالعه در این نوع برنامه ریزی، یعنی اینکه مشخص کنید در طول شبانه روز چه مدت می توانید درس بخوانید. در مرحله اول نباید براساس آنچه از خودتان توقع دارید، ساعت مطالعه را تنظیم کنید. پس واقع بین باشید سپس براساس همین واقعیت و توانایی خود تخمین بزنید: آیا می توانید برنامه ریزی پیش بینی شده را به اتمام برسایند یا خیر؟

اینجاست که باید به ساعت مطالعه واقعی، یک یا چند ساعت اضافه کنید.

مثال بزنم:
دانش آموز یازدهمی من در تابستان، دروس پیش نیاز پایه را خوانده بود. اما بنظر هر دویمان، درس های تاریخ، جامعه و عربی در اولویت هستند. بر همین اساس تا زمانی که خیالمان از جهت این سه درس آسوده شود، چند روز اول برنامه، ساعت مطالعه بیشتری را تنظیم می کنیم و در روزهای بعد، متعادل تر پیش خواهیم رفت.
مشخص کردن ساعت مطالعه در شبانه روز، قدم دوم در این مرحله است. اینکه وقتی از مدرسه به خانه رسیدید، چند ساعت برای غذا، استراحت و نماز اختصاص بدهید و بعد از چند ساعت شروع به درس خواندن کنید و چه ساعتی مطالعه به پایان می رسد

چگونه ساعت مطالعه را زیاد کنید؟

افزایش ساعت مطالعه در شبانه روز برخلاف عادت روزهای قبل، انتظاری است که از خودتان دارید. توصیه میکنم با روندی افزایشی و در طول چند روز به ساعت مطالعه بالاتر برسید، نه یکباره و یکروزه!
افزایش یکباره ساعت مطالعه، در ایام امتحانات منجر به کاهش ساعت مطالعه در روزهای بعدی نمی شود! چون شما هرچقدر به روزهای امتحان نزدیک تر شوید، خواسته یا ناخواسته ناچار به ساعت مطالعه بالا هستید؛ به دلیل حجم کارها و فشار شرایط روزهای امتحان. اما اتفاقی که تجربه می کنید، کاهش کیفیت و خستگی است . اما این موضوع را بخاطر داشته باشید که افزایش ساعت مطالعه نیاید زیاد طول بکشد.

3) برنامه ریزی کلی

در مرحله سوم برنامه ریزی، شما دو ستون اطلاعات خواهید داشت: 1) اولویت های درسی. 2) زمان های مطالعه در طول هفته.
یعنی تا اینجا مشخص شده است چه درسی را ابتدا بخوانید، در چه مدت زمانی و چه ساعت هایی از شبانه روز مطالعه داشته باشید. این دو ستون را با دقت تمام و با حوصله تکمیل کنید.

4) برنامه ریزی جزئی

مرحله مانده به آخر برنامه ریزی امتحانات، تنظیم برنامه ریزی روزانه است. در این مرحله خواهید نوشت که هر روز، از چه ساعتی تا چه ساعتی، چه درسی / درس هایی را بخوانید.
موضوع مهم این است که می توانید هر روز بیشتر از یک درس بخوانید. حداقل دو درس. البته همین دو درس هم می تواند حداکثر باشد. بخصوص در روزهای تعطیل و پایان هفته یا روزهایی که درس مدرسه حجم کمتری داشته و شما زمان بیشتری در اختیار دارید.

5) اعتماد به برنامه ریزی خودتان

به مرحله پایانی برنامه ریزی برای امتحانات رسیدید. این مرحله را باید در تمام انواع برنامه ریزی ها داشته باشید: به برنامه خود امیدوار باشید و اعتماد کنید.

سعی کردم تمام موارد مهم را برایتان ذکر کنم. البته که این روش برنامه ریزی کردن نیاز به تجربه هم دارد. که شما به احتمال زیاد آن را ندارید. برای این موضوه یک راهکار پیشنهاد می دهم که خیلی هم موثر است و تا حد زیادی می تواند در پیشرفت شما مفید باشد.
راهکار این است: در پایان هر روز، کارهای انجام شده را ارزیابی کنید. یعنی نگاه کنید به آنچه که قرار بوده انجام بدهید و آنچه که عملا انجام داده اید.
دلایل مغایرت این دو بخش را پیدا کنید: آیا قرارهای برنامه ریزی اشتباه بودند یا شما نتوانستید آن را خوب و کامل اجرا کنید. یا هر دلیل دیگری که ممکن است وجود داشته باشد.

نمونه برنامه ریزی

اگر روزهایی تعطیل داشتید:

صبح از ساعت 9تا 13 / عصر از ساعت 15 تا 17 / شب از ساعت 20 تا 22 تاریخ. دینی. عربی در برنامه امروز هست.

و در سایر روزها:

روز اول: 2درس دینی (صبح یکدرس. عصر یکدرس) /  شب 1درس جغرافی

روز دوم: 2درس جامعه . 2درس فنون (صبح دو درس فنون) (عصر یکدرس جامعه. شر هم یکدرس جامعه)

روز سوم: 3درس تاریخ. هرچند صفحه از آمار. اول تاریخ بخون. ریاضی خودش دو روز وقت داره.

برنامه ریزی:

روشی است به صورت گام به گام که برای انجام هر چه بهتر و به موقع فعالیت ها و بها دادن به وقت انجام می شود.

 

ما می توانید با یک برنامه ریزی مناسب :

1- در وهله ی اول باعث ایجاد آرامش و اطمینان در وجود خود شوید. 

2- به موقع، به مطالعه ی تمام دروس خود بپردازید. 

3- اعتماد به نفس را در خود افزایش دهید. 

4- علاقه و عادت به مطالعه را در خود افزایش دهید. 

5- اضطراب و نگرانی از امتحان را حتی در شب امتحان و یا کنکور کاهش دهید.

 

برای داشتن یک برنامه ریزی مناسب می توانید به موارد زیر عمل کنید:

1- همه ی افراد با یکدیگر تفاوت هایی دارند پس بهتر است با توجه به بهره ی هوشی، شرایط و امکانات و عادت های مطالعه شما برای خودتان، برنامه ریزی داشته باشید و از افراد دیگر پیروی نکنید. 

 

2-می توانید از افرادی که دارای تخصص در این زمینه هستند و از روحیات شما آگاهی دارند برای ترتیب دادن یک برنامه استفاده کنید. 

 

3- به ترتیب مطالعه دروس توجه داشته باشید، درس هایی را که به آنها کمتر علاقه دارید اول بخوانید. مخصوصا کنکوری ها می توانند پس از مطالعه ی دو درس اختصاصی حتما یک درس عمومی را مطالعه نمایند. 

 

4- وقتی در برنامه ریزی خود درسی را در ساعت معین مطالعه می کنید همیشه همین روند را ادامه دهید چرا که بعد از مدتی ذهن شما نسبت به آن موضوع شرطی شده و در آن ساعت درس مورد نظر را بهتر یاد می گیرید. 

 

5- میزان یادگیری با مدتی که صرف آن می شود رابطه ی نزدیک دارد، پس توصیه می شود برای مطالعه در روزهای قبل از امتحان، وقت کافی را در نظر بگیرید و روز آخر را صرف دوره کردن مطالب کنید. 

 

7- در برنامه ریزی حتما فرصتی کم را برای تفریح و انجام کارهای مورد علاقه اختصاص دهید. 

 

مطالعه امتحان:

1- در ابتدا می توانید خود را به جای معلم خود قرار دهید. اگر به جای او بودید چه سوالاتی طرح می کردید؟! تجربه نشان داده اکثریت دانش آموزان سوالات را به خوبی پیش بینی می کنند. 

2- سعی کنید ابتدا مطالب را از روی جزوه هایی که در کلاس تدریس شده مطالعه کنید. 

3- سوالات سختی که قبلا موفق به حل آنها نشده اید، مشخص کنید تا در هنگام مطالعه ی امتحان دوباره حل کنید و بخوانید. 

4- می توانید از اطرافیان بخواهید تا در فواصلی مشخص، از شما امتحان بگیرند تا خود را در شرایط آن قرار داده باشید. 

5- مطالب دشوار را به قسمت های ساده تر و کوچک تری تقسیم کنید. 

6- در طول امتحانات استفاده از تلویزیون و سایر سرگرمی ها را به حداقل ممکن برسانید. 

7- مقدار خواب مورد نیاز 7 تا 8 ساعت است. برنامه ی روزانه ی خود را طوری تنظیم کنید که «بیش از این ساعت به خواب اختصاص پیدا نکند.»

8- وجود آرامش ذهنی و عاطفی شرط اصلی مطالعه ی خوب است، تلاش کنید در خانه آرامش کافی برقرار باشد و از مسائلی که موجب اختلاف می شود اجتناب کنید. 

 

اضطراب امتحان:

نوع خاصی از اضطراب است که به آن اضطراب عملکرد تظاهری می گویند. در اضطراب امتحان هر بار که فرد می خواهد امتحان بدهد دچار دلشوره، معده درد، عرق کردن، لرزش و ضربان تند قلب می شود. اصولا اکثر افراد به نوعی دچار اضطراب امتحان می شوند اما آگاهی از چگونگی مقابله با آن می تواند در جلوگیری از وقوع آن موثر باشد.

 

برای خلاص شدن از اضطراب این توصیه ها را به کار ببندید:

الف- همواره باید به خدای بزرگ توکل کرد و هر کاری را با نام او شروع کرد زیرا یاد خدا آرامش دهنده ی دل های مضطرب است. 

ب- توانایی های خود را بشناسید و اعتماد به نفس خود را قوی کنید. 

ج- برنامه ی امتحانی را جایی نصب کنید و پس از هر امتحان روی آن را خط بکشید. این کار انگیزه ی بیشتری برای درس خواندن و احساس نزدیک شدن به پایان امتحانات به وجود می آورد. 

د- به امتحان با این دیدگاه نگاه کنید که انگار فرصتی پیدا کرده اید تا دانسته های خود را نشان دهید. جملات مثبت انتخاب کنید و دائم با خود تکرار کنید. مثل «من آرام و راحت هستم و همه چیز را می دانم». 

 

چه عواملی باعث اضطراب امتحان می‌شود

ه- غلبه بر اضطراب امتحان یک مهارت است و به تمرین احتیاج دارد و یک شبه به دست نمی آید. اگر بتوانید با آن مقابله کنید و تحت کنترل خود در آورید در سایر مراحل تنش زای زندگی نیز حتما به دردتان می خورد. 

 

و- همانطور که قبلا گفته شد عوامل محیطی و اطرافیان نیز نقش بسزائی در این مساله دارند که در اینجا از خانواده ها و معلمان محترم نیز خواهشمندیم محیط مساعد و آرامی را چه در خانه و چه در جلسه ی امتحان برای دانش آموزان عزیز فراهم آورند تا اضطراب آنها کاهش پیدا کند. 

 

متذکر می شویم که اگر مساله ی اضطراب آنقدر در شما جدی است که از امتحان دادن عاجز می شوید، بهتر است با یک مشاور و روانشناس صحبت کنید. آنها می توانند روش هایی مانند آرام سازی(Relaxation) و تکنیک های تنفسی را به شما بیاموزند و به شما برای مقابله با اضطراب کمک کنند. 

 

شب امتحان:

تا این جا مواردی که به وسیله ی آن ها می توان از یک امتحان، سربلند بیرون آمد بیان شد، اما درمورد شب امتحان، مهمترین عاملی که باید درمورد آن رعایت شود، اطمینان و آرامش است. در شب امتحان حتما باید سعی شود از مطالعه ی جدی برای امتحان فردا خودداری شود، چون تا کنون هر چه آموخته اید، کافیست.

 

چرا که این زمان، تنها برای مروری گذرا روی یادگرفته های «قبلی» و اطمینان از دانستن آنهاست. همچنین در این زمان بهتر است از مشاجرات خانوادگی، رفت و آمدهای فراوان، حضور در مکان های شلوغ و پر سروصدا، دیدن و یا شنیدن بیش از حد برنامه های تلویزیونی و سایر عواملی که موجب اتلاف وقت و تشویش خاطر می شوند پرهیز شود.

 

 بهتر است این شب ها کمی زودتر به استراحت بپردازید تا روز بعد با شادی بیشتری در جلسه حضور یابید. صبج قبل از خروج از خانه، حتما صبحانه ی مناسب و یا غذای مختصر و مغذی صرف کنید. بدون تغذیه، مغز شما در انجام فعالیت های لازم مثل حل مساله دچار مشکل می شود. سعی کنید زودتر از خانه خارج شوید تا با خیالی آسوده به محل امتحان برسید. 

 

جلسه امتحان:

در انتها، رعایت موارد زیر نیز می تواند در جلسه ی امتحان مفید واقع شود:

1- به موقع سرجلسه ی امتحان بروید و پیش از آغاز امتحان، سر جای خود بنشینید. 

2- به محض گرفتن ورقه ی امتحانی به خود قوت قلب بدهید و تلقین کنید که از عهده ی امتحان به خوبی بر می آیید. 

3- ابتدا نگاهی اجمالی به سوالات بیندازید و حتما وقت را در نظر بگیرید. 

4- با یاد و نام خدا پاسخ به سوال ها را آغاز کنید و اگر سوالات تشریحی است هر اطلاعاتی که در مورد سوال دارید بنویسید چون یک پاسخ ناقص، بسیار بهتر از ننوشتن پاسخ است ولی در امتحان تستی اگر پاسخ غلط دارای نمره ی منفی بود، نباید به سوالاتی که یقین ندارید، پاسخ دهید. 

5- سوال را خوب و با دقت بخوانید تا مطمئن شوید که سوال چه چیزی را از شما می خواهد؟! 

6- اگر پاسخ سوالی را نمی دانید هرگز روی سوال ترمز نکنید. زیرا این امر موجب اتلاف وقت و نگرانی شما می شود. کنار سوالاتی که پاسخ آنها را نمی دانید یک علامت (مثلاً -) و در کنار سوالاتی که فکر می کنید می توانید آنها را حل کنید ولی نیاز به زمان زیادتری دارند یک علامت دیگر (مثلا أ—) بزنید.پس از آنکه تمامی سوالات ساده را پاسخ دادید به سراغ سوالات (أ—) و(-) بروید و در کمال آرامش تا آنجا که می توانید پاسخ دهید. 

7- با خط خوانا بنویسید و شکل ها را با دقت ترسیم کنید. اگر سوال چند قسمت دارد، بین سوالات حتما خط بکشید و آنها را از هم جدا کنید. در مجموع به نحوی بنویسید که تصحیح کننده از خواندن آن لذت ببرد و احساس خوبی داشته باشد. این موضوع قطعا در تصحیح برگه ی شما موثر خواهد بود. 

8- اگر در جلسه ی امتحان دچار آشفتگی شدید، از تکنیک «وقفه ی آزمون»استفاده کنید. برای چند دقیقه امتحان را رها کنید و اعمال زیر را انجام دهید: پاها را کف زمین گذاشته و ستون فقرات خود را کاملا عمودی و صاف نگه دارید. نفس عمیقی بکشید، چند ثانیه نگه دارید و بعد به طور کامل و آرام بیرون دهید و تا سه بار تکرار کنید. 

9- در پاسخ دادن سعی کنید بی خود حاشیه نروید. 

10- قبل از دادن ورقه ی امتحان، نوشته های خود را مرور کنید. 

11- هیچ عجله ای برای دادن ورقه نداشته باشید و تا آنجا که می توانید فکر کنید و تا پایان وقت صبر کنید. 

 برای برنامه ریزی امتحانات نهایی با ما در ارتباط باشید. 

https://konkurabad.academy/2022/03/08/final-exams/

خانم سین

  • استراتژی سایت خود را بچینید
  • دسته بندی و چینش ها را زیر نظر داشته باشید
  • محتوای مورد نیاز خود را مشخص کنید
  • به سراغ سئو تکنیکال بروید

اهمیت سئو تکنیکال (سئوی فنی)

برخی اوقات افراد و سئوکاران بسیاری، سئو فنی را نادیده می گیرند. در صورتی که سئو فنی دارای اهمیت بالایی در جذب بازدیدکنندگان و ترافیک رایگان به سمت وبسایت مورد نظر می باشد. زیرا با توجه به نکاتی که در ادامه به آن می پردازیم تا زمانی که نکات مهم تکنیکال به درستی رعایت نشود، تمام زحماتی که جهت تولید محتوا و یا طراحی تصاویر و غیره انجام شده است نادیده گرفته می شود. پس نیاز است که تمام افراد اهمیت سئو تکنیکال را جدی بگیرند.

۱۰ نکته مهم در سئو تکنیکال

نکات مهم در سئو تکنیکال را با توجه به شکل بالا مورد بررسی قرار داده و در ادامه به شرح هر یک می پردازیم:

۱-سرعت سایت

 اولین مورد مهم در سئو تکنیکال سرعت سایت است، سرعت لود سایت یک تکنیکال به حساب می آید، شاید برایتان سوال پیش آمده است چرا سرعت لود سایت تا این اندازه اهمیت دارد؟

آمارها نشان داده است هر کاربر مدت زمانی بین ۳ تا ۵ ثانیه صبر می کند تا سایت شما لود شود، در غیر اینصورت بیشتر این مدت زمان طول بکشد سایت شما را ترک می کند، مگر آنکه برند بسیار معروف و معتبری باشید.

همچنین برای افزایش سرعت لود سایت می توانید از افزونه افزایش سرعت لود متناسب با سایت خود استفاده کنید، در ویدئو آموزش سئو تکنیکال خانوم سین می توانید با انواع افزونه های افزایش سرعت لود سایت آشنا شوید.

۲-فایل robot.txt

برای محدود کردن دسترسی ربات های موتور جستجوگر به متن و محتوا استفاده می شود، شاید سوال باشد برایتان چرا محدود کنیم؟ زیرا بعضی از صفحات ما مانند ادمین، پرداخت و غیره… نیاز به ایندکس ندارد.

۳-صفحات ۴۰۴ و لینک های شکسته

زمانی که صفحه از وبسایت حذف می شود و کاربری به آن صفحه حذف شده رجوع کند و یا حتی به آن لینک بدهد با خطای ۴۰۴ مواجه می شود، حال این صفحات ۴۰۴ از جنبه سئو تکنیکال برای وبسایت بسیار مضر هستند.

بهترین راه حل برای این مسئله، استفاده از ریدایرکت کردن است که می توانید از ریدایرکت چیست کامل آن را بیاموزید و استفاده کنید تا بتوانید صفحه ۴۰۴ را به مرتبط ترین صفحه با صفحه حذف شده لینک بدهید.

۴-جلوگیری از وجود صفحات تکراری

محتوای تکراری یکی از مواردی است که در سئو تکنیکال به آن تذکر داده می شود و همواره تاکید بر این است تا در وبسایت محتوای تکراری نباشد.

گاهی وبسایت های فروش محصولات اینترنتی با این مسئله روبه رو می شوند که گوگل وجود صفحات تکراری را نادیده نمی گیرد، چاره چیست؟

گوگل برای این مسئله تکراری نبودن محتوا تگ کنونیکال را پیشنهاد داده است که در مطالب بعدی به توضیح آن می پردازیم، بوسیله این تگ می توان مشکل تکراری بودن صفحات را برای گوگل حل کرد.

۵-امنیت سایت! SSL

یکی از نکات بسیار مهم در سئو تکنیکال که این سال ها گوگول بسیار بر روی آن حساسیت های خاصی شان داده است SSL حفاظت از امنیت اطلاعات کاربران می باشد.

در صورتی که شما از SSL استفاده نکرده باشید هنگام ورود کاربران به سایت شما گوگل با پیام سایت ناامن (unsafe site) است به کاربران برای ورود به سایت هشدار می دهد که این مسئله از نظر سئو تکنیکال برای سایت کاهش رتبه دارد.

SSL همان علتی است که باعث می شود وب سایت خانوم سین را به جای اینکه مانند خیلی از سایت های ناامن با http ببینیم اما بخاطر ایمن بودن سایت با https نمایش داده می شود.

۶-سایت مپ

یکی دیگر از نکات مهم در سئو تکنیکال سایت مپ می باشد، سایت مپ فایلی است که از طریق آن لیست تمام صفحات وبسایت را به موتور جستجو معرفی می کنیم، یکی از دلایل ایندکس نشدن سایت شما سایت مپ اشتباه است.

همانطور که می دانیم ربات های موتور جستجو پیوسته در حال بررسی سایت مپ، سایت هستند، بنابراین نیاز است تا سایت مپ درست دقیق و به روز برای سایت خود تهیه کنید تا بتوانید شانس بیشتری برای ایندکس شدن صفحات سایت خود داشته باشید.

۷-اسکیما مارک آپ

ابتدا لازم است تا این نکته را یادآور شویم که اسکیما مارک آپ برای سئو تکنیکال جزو عملیات ضروری نمی باشد اما اگر به دنبال بهبود رتبه سایت و ارتیاط برقرار کردن کاربر با سایت خود هستید بهتر است از آن استفاده کنید.

اسکیما کدهایی هستند که ابتدای کدهای قالب قرار میگیرند و کاربران قابلیت دیدن این کدها را ندارند اما این کدها برای موتور جستجو قابل درک است و برای موتور جستجو توضیح می دهد که آن صفحه سایت شما دارای چه اطلاعاتی است تا ربات ها بتوانند آن را بهتر درک کنند و به سئو تکنیکال کمک شود.

در ویدئو آموزشی سئو تکنیکال خانوم سین تمامی مراحل به صورت عملی قدم به قدم برای اسکیما مارک آپ کردن یک صفحه از وبسایت انجام شده است.

۸-ساختارمند کردن آدرس صفحه ها

سعی کنید آدرس صفحات سایت شما از ساختار مشخصی پیروی کند و می توانید همان ابتدای شروع به کار با وبسایت خود تنظیمات URL خود را تنظیم کرده و فراموش نکنید دیده شدن سایت شما از همین URL می تواند شروع شود.

۹-لینک‌های بردکرامب (Breadcrumbs)

زمانی که وارد چند صفحه بصورت متوالی در یک وبسایت شده اید را به خاطر بیاورید، لینک های بردکرامب دقیقا همان سیر را به ما نشان می دهند، که می توانیم به عقب برویم و متوجه بشویم در کدام قسمت از سایت هستیم.

لینک های بردکرامب را می توان بعنوان لینک سازی داخلی نیز در نظر گرفت، پس بردکرامب می تواند یک تیر و دو نشان باشد، لینک سازی داخلی و سئو تکنیکال را به همراه دارد.

۱۰-قالب ریسپانسیو و متناسب با موبایل

امروزه قالب ریسپانسیو و متناسب با موبایل یکی از ضروریات برای وب سایت ها می باشد زیرا اکثریت افراد ترجیح می دهند تا وب سایت ها را با گوشی های هوشمند خود مشاهده کنند پس این مساله از نکات بسیار مهم در سئو تکنیکال است.

لازم است بدانید گوگل نیز به این مساله بسیار حساس است و سایت هایی را که قالب ریسپانسیو نداشته باشد را به کاربران نشان نمی دهد و یا در رتبه های بسیار پایین تری می گذارد.

برای اطلاعات بیشتر درباره خانم سین با ما در ارتباط باشید. 

آموزش تحقیق کلمه کلیدی

مزایای آموزش تحقیق کلمه کلیدی
تحقیق کلمه کلیدی گام اول برای شروع سئو سایت است. برای درک بهتر میزان اهمیت انتخاب کلمه کلیدی مثالی را برای شما مطرح می کنیم.
به عنوان مثال، شما سایتی در زمینه ارائه خدمات کامپیوتر دارید. صفحه ای را برای خدمات کامپیوتر در نظر گرفته اید و می خواهید با اجرای تکنیک های سئو بر روی کلمه کامپیوتر در موتور جستجوی گوگل رتبه خوبی را کسب نمایید.
بعد از گذشت بازه ای از زمان، صفحه مورد نظرتان با کلمه کامپیوتر سئو شده و رتبه یک گوگل را کسب نموده است. اما آیا فردی که به دنبال خدمات کامپیوتر می باشد؛ کلمه کامپیوتر را سرچ می کند؟
قطعا خیر! اینگونه شما به رتبه یک گوگل دست پیدا کرده اید اما این کسب جایگاه برای شما افزایش فروش به همراه نخواهد داشت و اصطلاحاً کلمه پولسازی نیست.
اینجاست که به اهمیت انتخاب اصولی کلمه کلیدی برای سئو و کسب درآمد پِی می بریم.
پس بزرگترین مزایای استفاده از خدمات تحقیق کلمه کلیدی این است که موجب سئویی هدفمند، جذب کاربر، برندینگ و افزایش فروش می شود.



روش تحقیق کلمات کلیدی
حال که با دلایل اهمیت و تاثیر کلمه کلیدی آشنا شدید؛ سوالی که مطرح می شود این است که روش تحقیق کلمات کلیدی چیست؟
برای پاسخ به این پرسش باید بگوییم که راه های زیادی برای پیدا کردن کلمات کلیدی سئو وجود دارد.
اولین و مهم ترین روش برای پیدا کردن کلمه کلیدی، پیشنهاد های گوگل است. شما می توانید از بخش related، سرچ های سایر کاربران را در حوزه کاری خود مشاهده کنید و از آنها برای انتخاب کلمه کلیدی و تولید محتوای خود بهره ببرید.
اما بخش مهمی که در انتخاب کلمه کلیدی وجود دارد؛ استفاده از ابزارهای انتخاب کلمه کلیدی است.

۵ ابزار برای انتخاب کلمه کلیدی
ابزار های زیادی در انتخاب کلمه کلیدی کاربرد دارد که به دو بخش رایگان و پولی تقسیم می شوند. در ادامه به برخی از بهترین ابزارهای انتخاب کلمه کلیدی سایت می پردازیم.
• ابزار Keyword Planner
• ابزار Google Search Console
• ابزار KWFinder
• ابزار Keywordtool.io
• گوگل ادز

۱٫ابزار Keyword Planner
یکی از ابزارهای مفید و کاربردی برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی، Keyword Planner است. این ابزار به شما میزان جستجوی کلمات مورد نظرتان و رقابت بین آنها را نشان می دهد. علاوه بر آن می توانید به کمک Keyword Planner، کلمات ترند و مناسب را نیز پیدا نمایید.

برای اطلاعات بیشتر با آموزش تحقیق کلمه کلیدی با ما همراه باشید.